Dinsol skrev: ↑27 maj 2020 20:41
Kloge Åge
Du gør bare som du vil men husk strøm køb For sig og abonnement for sig
Nu hedder jeg ikke Åge, men "Kloge Peter" lyder nok ikke så "smart" eller mund ret som dit forsøg på at nedgøre her.
Det er jo netop det jeg gør, husker strøm og abonnement hver for sig. Dog består en elregning, og dermed det vi skal betale jo af begge ting.
Jeg betaler 18,50 øre kw/h fladt, og har et forbrug på 3500Kwh altså 647,50 Kr i ren afregning til min elhandler
Du siger at gasel.dk med en GENNENSNIT på 17 øre det giver så 3500'17 =595kr, MEN der er så lige abonnement for at få lov at købe strømmen til den pris. I deres tilfælde en krone om dagen. Så vil den SAMLEDE betaling være 595+365 = 960 Kr. til gasel.dk som elhandler.
Så du har ret, strømmen er billigst hos gasel.dk men handler du der er der alligevel 960-647,50 = 312,50 kroner mere i min baglomme end der er i din når der er gået et år.
Balancen vil så kippe når forbruget bliver 312,50/0,015 = 20833Kwh STØRRE altså lige omkring 24.333Kwh på årsbasis. Det er muligt at du bruger der på elbiler og varmepumper, men det er trods alt de færreste der har det forbrug.
Så er der lige den ting at gasel.dk`s pris er et GENNEMSNIT så umiddelbart vil jeg mene at det betyder at de 24.333Kwh skal bruges helt jævnt hen over årets 8760 timer
Altså et fuldstændigt konstant forbrug på 24.333/8760=2,7Kwh og/men nu er strømmen jo dyrere om vinteren, og på de tidspunkter der bruges meget. Så hvis ovnen køre med en fårloren hare ekstra kl. 19 vælter det hele.
Alene for der står NUL i forhold til ikke at betale for at få lov at købe strøm.
Jeg er ikke sikker på overstående er "klogt" men nærmere et udtryk for en almindelig kritisk holdning til "endegyldige sandheder" men også til at et basis produkt som el skal være genstand for at "smarte" sælgerer kan fylde deres lommer.