poul efterlønner skrev: ↑27 maj 2020 00:30
Ja, det er jo godt nok med de 60 / 40 ører, men det er vel kun det man
ikke køber tilbage ?
mvh Poul J
Faktum er at ingen, i hvert fald jeg har snakket med, kan svare på det.
Det er forskellige svar der kommer, om det er fra energinet eller elhandlerene.
Som jeg har forstået det går hele denne øvelse ud på solcelleejerne ikke må få rabat på transmissionafgiften længere. Officielt fordi vi jo også bruger elnettet i spidsbelastnings perioderne.
Så vi skal betale transmissions afgift for al IMPORT.
Som jeg har forstået det er det nu 2 HELT adskilte regnskaber.
Importen afregnes til spotpris af vinstød en gang om måneden.
Energinet betaler op til garentiprisen en gang om året, for al eksporten.
PSO afgift og andre afgifter gøres op som forholdt mellem im og eksport således der kun betales PSO og de andre afgifter hvis importen overstiger eksporten, opgjort en gang om året. Dog betales der TRANSMISSIONSAFGIFT af AL import.
Prisen for al importstrømmen er afhængig af aftaler med elhandleren.
Jeg understreger det er egen opfattelse. Faktuelt er det meget forskelligt hvordan involverede parter udtrykker det forholdene.
Øhhhh, Når!
Når spørger afregnes på måneds bases er der vel sket en overgang fra Grp6 der så er gjort op. I hvert fald her sker skiftet 1/9 2020 i forbindelse med min årsopgørelse.
Så længe "vi" er på Grp6 er der jo slet ingen grund til at bekymre sig, der sker jo en årlig opgørelse.
At det skulle være billigste skifte afhænger af forbrug.
Jeg har en import på 3500Kwh og gasel.dk har et abonnement på 1 kr/dag.
De sælger strømmen, i hvert fald om sommeren hvor den er billigst, til 14-15 øre Kwh
Rundt regnet vil jeg have en import på 10Kwh i døgnet og med et abonnement på 1kr om dagen vil det jo være 10 øre oven i prisen.
Altså koster strømmen nu 24 øre/kwh.
Desuden er de 14 øre de skriver ET SNIT fora at komme derned vil jeg tro der skal bruges noget strøm om natten for at trække perioder prisen er 40 øre ned.
Så at det er det billigste er en vurdering.
De abonnementer det hele går ud på at få folk til at tegne så Audien kan stå til rådighed for direktøren æder det hele.