![icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif](./images/smilies/icon_cheesygrin.gif)
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=27653 Nu ved jeg ikke om den 2.8 årgang er blandt de V6 der bruger motor olie næsten som om det er benzin men der var nogle af deres V6 der brugte rigtig meget olie.
Ja den historie med olie har jeg også hørt, - mon bigfoot ved om det er den årgang/model ? - Eller kan undersøge det ?Hangaard » 03 Jan 2011, 11:32 skrev:En Audi med quattro skal da have mindst en 4.2 V8 under hjælmen så køre det![]()
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=27653 Nu ved jeg ikke om den 2.8 årgang er blandt de V6 der bruger motor olie næsten som om det er benzin men der var nogle af deres V6 der brugte rigtig meget olie.
Verdensklasse, - det er godt at have en mekaniker i baghåndenBigfoot » 03 Jan 2011, 21:00 skrev:jeg prøver lige at undersøge det.... jeg har et par kilder at tage fat på, med den slags.
Har netop lige skrevet til en af dem, så melder jeg lige tilbage, når jeg har fået svar.
min audi mekaniker kendte ikke noget til de olieproblemer.... jeg synes heller ikke jeg kan finde noget på vagcars.dklevi » 03 Jan 2011, 21:14 skrev: Verdensklasse, - det er godt at have en mekaniker i baghånden
Nemlig, sådan en har jeg kørt små 150.000 km i da jeg kørte taxaHangaard » 03 Jan 2011, 11:32 skrev:En Audi med quattro skal da have mindst en 4.2 V8 under hjælmen så køre det![]()
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=27653 Nu ved jeg ikke om den 2.8 årgang er blandt de V6 der bruger motor olie næsten som om det er benzin men der var nogle af deres V6 der brugte rigtig meget olie.
Tak for svaret, - nu er jeg sikker på jeg køber en når jeg finder den "rigtige"Bigfoot » 04 Jan 2011, 07:07 skrev: min audi mekaniker kendte ikke noget til de olieproblemer.... jeg synes heller ikke jeg kan finde noget på vagcars.dk
Han er til gengæld ret så imponeret over den bil du vil hente der. Det er en lækker bil, og kan kmstanden dokumenteres, så er den sku fin.
Problemet med olieforbrug på audimotorer, kunne han dog godt kommentere lidt på, for de har jo som regel kørt en del km her i landet, og jo ældre de bliver, og sådan, jo værre er det.
Og det som de døjer med, rent oliespildsmæssigt, er i bunden af V-et på motoren, der sidder der en varmeveksler, nedsænket i kølevandet. Den sidder med nogle o-ringe, til at olien fra de to motorsider kan rende sammen der, og de o-ringe kan blive utætte med tiden. Det er en krævende operation, men det kan laves.
Opel har samme princip i deres V-motorer i f.eks Vectra og Omega, og de døjer også med det. Har selv haft en Vectra med den motor, og det er en træls opgave, men det kan laves. Det kræver dog at man skal afmontere hele indsugningsmanifolden og alt i det område.