min audi mekaniker kendte ikke noget til de olieproblemer.... jeg synes heller ikke jeg kan finde noget på vagcars.dk
Han er til gengæld ret så imponeret over den bil du vil hente der. Det er en lækker bil, og kan kmstanden dokumenteres, så er den sku fin.
Problemet med olieforbrug på audimotorer, kunne han dog godt kommentere lidt på, for de har jo som regel kørt en del km her i landet, og jo ældre de bliver, og sådan, jo værre er det.
Og det som de døjer med, rent oliespildsmæssigt, er i bunden af V-et på motoren, der sidder der en varmeveksler, nedsænket i kølevandet. Den sidder med nogle o-ringe, til at olien fra de to motorsider kan rende sammen der, og de o-ringe kan blive utætte med tiden. Det er en krævende operation, men det kan laves.
Opel har samme princip i deres V-motorer i f.eks Vectra og Omega, og de døjer også med det. Har selv haft en Vectra med den motor, og det er en træls opgave, men det kan laves. Det kræver dog at man skal afmontere hele indsugningsmanifolden og alt i det område.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.