levi » 12 Nov 2010, 21:40 skrev:Den mest udskældte shunt ventil, - er den du har købt.
Den har flere svagheder - og lad nu være med at skælde mig ud fordi jeg er ærlig, - jeg vil kun hjælpe dig
1 - Den har en stor tendens til at sætte sig fast, - især efter en pause.
2 - Den bliver slap i fjederen, - og reagerer derfor langsommmere og langsommere.
3 - Den er ikke specielt nøjagtig, - faktisk kan den nemt være 5-10 procent "off".
I dag sælger vi ikke andet end den nye fra Esbe - altså VTAèn - men du fik måske den "gamle" model billigt ?
jeg bliver overhovedet ikke gal, tværtimod....
når du nu siger den har 5-10% off, så har jeg jo mit svar på min returtemp... fejl fundet.
Jeg var på daværende tidspunkt ikke klar over markedet, det er først kommet med min færden på forummet her.
Jeg stolede blindt på min VVS-mand, som ville komme og sætte hele skidtet op for mig. En makker fra tidligere, som lavede det over en weekend. Desværre havde han ikke den store kendskab til stokerfyr, og slet ikke det med en termoshunt.
Derfor var den fra starten monteret snot forkert i anlægget, og ja nu viste den sig at være defekt.
Havde jeg vidst at der fandtes løsningen med VTA ventilen, så havde jeg valgt det.
Hvad endnu værre er..... jeg fandt lige fakturaen, og prisen på den Esbe..... ARGH!!!!!!
Har fandme betalt det dobbelte af hvad den koster på nettet. Så meget for samlede pakker. Heldigvis var fyr, vvb, og pumpe meget billigere end andre steder. Så den samlede regning er meget billig, men for helvede da. Jeg har betalt 1100 for det lort der.
Af skade bliver man klog..... meget klog.....
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.