Stedet hvor alt til stokeren diskuteres. Deltag i debatten og få svar på dine spørgsmål
Spring til indhold
Du har deaktiveret javascript og dermed vores annoncer!Hvorfor det ikke er en god ide, kan du se mere om her:Blokering af Annoncer
Indlæg af Knaldperlen » 15 nov 2014 09:24
Indlæg af martin_b » 15 nov 2014 09:30
Indlæg af svsommer » 15 nov 2014 09:47
Indlæg af John Skov Jensen » 15 nov 2014 09:49
martin_b skrev:Bilen er købt via CVR-nummer for 50 tusind kr. og forhandler giver ikke garanti på biler til under 100.000,- kr. Nu ved jeg så hvorfor. Mondeo med 140 hk har ikke samme gearkasse som Focus C-max, så det er nok forklaringen på dine manglende problemer, hr. Knaldperle. Lintz: chippes ned i effekt? Har det indflydelse på "for meget torque" jf: “On early (2004 build) 1.6TDCI CF23 CVTs the transmission and the ECU sometimes mismatch momentarily at around 1,600 - 2,000rpm. The reason is that the box is designed to handle a maximum of 230Nm torque, but the engine develops its maximum torque of 240Nm at 1,750rpm. The torque mismatch is the main reason for failure of the CF23 CVT.”
Indlæg af martin_b » 15 nov 2014 09:52
svsommer skrev:har du ikke en udskrift på fejlkoder fra motorstyring og gearbox?
Indlæg af Lintz » 15 nov 2014 09:53
martin_b skrev: Lintz: chippes ned i effekt?
Indlæg af martin_b » 15 nov 2014 10:10
Indlæg af Lintz » 15 nov 2014 10:15
martin_b skrev:Mekaniker siger nu, at han i første omgang vil prøve at skifte olie i gearkassen. Google siger, at det for nogen har været årsagen til omtalte transmission-fejl. Jeg krydser fingre. Ellers er det en ny gearkasse. Men hvis jeg kan "sikre" mig mod fremtidige nedbrud ved at chippe den ned i effekt efter der er kommet ny gearkasse i, så synes jeg egentlig det ser lidt lysere ud. Jeg købte som sagt bilen vel vidende, at der ikke var garanti på, pga. den lave pris, men forhandler lader til at være villig til at bære noget af byrden ved reparation.
Indlæg af martin_b » 15 nov 2014 10:33
Indlæg af newpas » 15 nov 2014 11:41
Tilbage til "Bil, MC og Motor"