Automatgear og brændstoføkonomi
-
- Stoker X
- 11
- Indlæg: 414
- Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
- Mit fyr: Woody
- Areal: 250
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6862
- Årligt forbrug: 6
- Har takket: 7 gange
- Blevet takket: 16 gange
Automatgear og brændstoføkonomi
Ved nærmere eftersyn tror jeg dog der er tale om to forskellige gearkasser. Kan det passe at cmax har en "dry clutch" kasse, hvorimod mondeo har en "wet clutch"?
Powershift findes nok i forskellige konfigurationer, hvilket stemmer overens med at jeg oplever mondeoen mere blød i skiftet mellem gearerne kontra cmax, hvor skiftet tydeligere kan mærkes?
Powershift findes nok i forskellige konfigurationer, hvilket stemmer overens med at jeg oplever mondeoen mere blød i skiftet mellem gearerne kontra cmax, hvor skiftet tydeligere kan mærkes?
- martin_b
- Stoker XIV
- 12
- Indlæg: 957
- Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
- Mit fyr: Scotte 20 KW
- Areal: 400 m2
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6780
- Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
- Årligt forbrug: 8 tons
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Blevet takket: 1 gang
- Kontakt:
Automatgear og brændstoføkonomi
Bilen er købt via CVR-nummer for 50 tusind kr. og forhandler giver ikke garanti på biler til under 100.000,- kr. Nu ved jeg så hvorfor.
Mondeo med 140 hk har ikke samme gearkasse som Focus C-max, så det er nok forklaringen på dine manglende problemer, hr. Knaldperle.
Lintz: chippes ned i effekt? Har det indflydelse på "for meget torque" jf:
“On early (2004 build) 1.6TDCI CF23 CVTs the transmission and the ECU sometimes mismatch momentarily at around 1,600 - 2,000rpm. The reason is that the box is designed to handle a maximum of 230Nm torque, but the engine develops its maximum torque of 240Nm at 1,750rpm. The torque mismatch is the main reason for failure of the CF23 CVT.”
Mondeo med 140 hk har ikke samme gearkasse som Focus C-max, så det er nok forklaringen på dine manglende problemer, hr. Knaldperle.
Lintz: chippes ned i effekt? Har det indflydelse på "for meget torque" jf:
“On early (2004 build) 1.6TDCI CF23 CVTs the transmission and the ECU sometimes mismatch momentarily at around 1,600 - 2,000rpm. The reason is that the box is designed to handle a maximum of 230Nm torque, but the engine develops its maximum torque of 240Nm at 1,750rpm. The torque mismatch is the main reason for failure of the CF23 CVT.”
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html
-
- Stoker XII
- 15
- Indlæg: 775
- Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
- Mit fyr: Biomax 15
- Areal: 170
- Brændsel: Træpiller
- Dagligt forbrug: ?
- Årligt forbrug: ?
- Har takket: 1 gang
- Blevet takket: 6 gange
- Kontakt:
Automatgear og brændstoføkonomi
har du ikke en udskrift på fejlkoder fra motorstyring og gearbox?
mvh
svsommer
svsommer
- John Skov Jensen
- Redaktør
- 15
- Indlæg: 5006
- Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
- Mit fyr: Atmos DC40GD
- Areal: sammenlagt 350 m2
- Brændsel: Bøg
- Fremviser gerne i postnummer: 8370
- Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
- Blevet takket: 440 gange
Automatgear og brændstoføkonomi
Ja, en programering af styreboksen buede kunne gøre det, evt ved at begrænse ladetrykket lidt i det kritiske område.martin_b skrev:Bilen er købt via CVR-nummer for 50 tusind kr. og forhandler giver ikke garanti på biler til under 100.000,- kr. Nu ved jeg så hvorfor.
Mondeo med 140 hk har ikke samme gearkasse som Focus C-max, så det er nok forklaringen på dine manglende problemer, hr. Knaldperle.
Lintz: chippes ned i effekt? Har det indflydelse på "for meget torque" jf:
“On early (2004 build) 1.6TDCI CF23 CVTs the transmission and the ECU sometimes mismatch momentarily at around 1,600 - 2,000rpm. The reason is that the box is designed to handle a maximum of 230Nm torque, but the engine develops its maximum torque of 240Nm at 1,750rpm. The torque mismatch is the main reason for failure of the CF23 CVT.”
Havde selv en Calibra Turbo hvor ladetrykket var begrænset i 1 gear for at hjælpe med til at begrænse hjulspind
- martin_b
- Stoker XIV
- 12
- Indlæg: 957
- Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
- Mit fyr: Scotte 20 KW
- Areal: 400 m2
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6780
- Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
- Årligt forbrug: 8 tons
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Blevet takket: 1 gang
- Kontakt:
Automatgear og brændstoføkonomi
Nej, det har jeg ikke.svsommer skrev:har du ikke en udskrift på fejlkoder fra motorstyring og gearbox?
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 13
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Automatgear og brændstoføkonomi
Nu til dags kan man få en motor til at arbejde eller yde det man vil have den til. Så den samme motor kan i princippet blive til en højtydende sportsmotor i den ene bil og sejtrækker i den anden. Et eksempel er Citroën vistnok C4 med elektronisk gearskift. Den er droslet ned til 270 nm hvor den normalt har 350. Hæng mig ikke lige op på tallene.martin_b skrev:
Lintz: chippes ned i effekt?
I anden tråd snakkede Tom at om en Ford 1.0 med standard omkring 100 hk kunne Tunes op til 220 hk. Så der er et vist spillerum.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
- martin_b
- Stoker XIV
- 12
- Indlæg: 957
- Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
- Mit fyr: Scotte 20 KW
- Areal: 400 m2
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6780
- Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
- Årligt forbrug: 8 tons
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Blevet takket: 1 gang
- Kontakt:
Automatgear og brændstoføkonomi
Mekaniker siger nu, at han i første omgang vil prøve at skifte olie i gearkassen. Google siger, at det for nogen har været årsagen til omtalte transmission-fejl. Jeg krydser fingre.
Ellers er det en ny gearkasse. Men hvis jeg kan "sikre" mig mod fremtidige nedbrud ved at chippe den ned i effekt efter der er kommet ny gearkasse i, så synes jeg egentlig det ser lidt lysere ud.
Jeg købte som sagt bilen vel vidende, at der ikke var garanti på, pga. den lave pris, men forhandler lader til at være villig til at bære noget af byrden ved reparation.
Ellers er det en ny gearkasse. Men hvis jeg kan "sikre" mig mod fremtidige nedbrud ved at chippe den ned i effekt efter der er kommet ny gearkasse i, så synes jeg egentlig det ser lidt lysere ud.
Jeg købte som sagt bilen vel vidende, at der ikke var garanti på, pga. den lave pris, men forhandler lader til at være villig til at bære noget af byrden ved reparation.
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 13
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Automatgear og brændstoføkonomi
Jeg synes at du skal tage fat i importøren inden du evt. ofre penge på en neddrosling. Det er da bedst at have så mange nm samt hk som muligt.martin_b skrev:Mekaniker siger nu, at han i første omgang vil prøve at skifte olie i gearkassen. Google siger, at det for nogen har været årsagen til omtalte transmission-fejl. Jeg krydser fingre.
Ellers er det en ny gearkasse. Men hvis jeg kan "sikre" mig mod fremtidige nedbrud ved at chippe den ned i effekt efter der er kommet ny gearkasse i, så synes jeg egentlig det ser lidt lysere ud.
Jeg købte som sagt bilen vel vidende, at der ikke var garanti på, pga. den lave pris, men forhandler lader til at være villig til at bære noget af byrden ved reparation.
Lidt dumt at neddrosle med 10 % hvis man kan nøjes med 5 %
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
- martin_b
- Stoker XIV
- 12
- Indlæg: 957
- Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
- Mit fyr: Scotte 20 KW
- Areal: 400 m2
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6780
- Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
- Årligt forbrug: 8 tons
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Blevet takket: 1 gang
- Kontakt:
Automatgear og brændstoføkonomi
Importøren... Ja, ingen, hverken Ford eller deres importører vil jo anerkende problemet på trods af massiv dokumentation af dets omfang.
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html
-
- Stoker XVI
- 12
- Indlæg: 1713
- Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
- Mit fyr: MGM15 Årg 2007
- Areal: 150+kælder
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 9870
- Dagligt forbrug: For stort men kræves
- Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
- Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
- Har takket: 35 gange
- Blevet takket: 13 gange
Automatgear og brændstoføkonomi
Er der ikke noget med at forhandler ikke kan fraskrive garanti uanset pris?