Ingen diesel til nye mikrobiler
- Zarge
- Stoker XVIII
- 15
- Indlæg: 4410
- Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
- Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
- Areal: 2*132m2
- Brændsel: Piller
- Fremviser gerne i postnummer: 7500
- Dagligt forbrug: ?
- Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
- Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
- Har takket: 68 gange
- Blevet takket: 96 gange
Ingen diesel til nye mikrobiler
Det er vel hovedsageligt turboen der gør det interesse at chippe en bil, derfor er det oftest diesel slæderne, men der er vil ikke noget i vejen for at opnå ganske interessante resultater med en benziner, bare det også er en turbo?
Mvh Tonni Madsen
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/zarge.html
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/zarge.html
-
- Stoker XVIII
- 14
- Indlæg: 4113
- Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
- Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
- Areal: 182
- Brændsel: Piller, Flis og brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
- Har takket: 2 gange
- Blevet takket: 47 gange
Ingen diesel til nye mikrobiler
Er vi nu ude i at skulle måde diller? Fint med mig. Jeg har 150hk / 240-270NM til rådighed, og det endda over langt flere omdrejninger end du har. Hvilket vil sige at når du bruger tid på gearskifte kan jeg fortsætte. I øvrigt synes jeg denne diskussion har taget en latterlig drejning. Du fortæller mig at jeg er forkert på den hvad NM og HK angår. Men du fortæller mig ikke hvor jeg er forkert på den.Dunas skrev:
Her tager du total fejl.... Det er jo noget være sludder du kommer med, det har ikke en skid med omdrejning, at gøre. Det er momentet
NM samme med HK der fortæller hvor hurtig/stærk bilens motor er. Alle diesel biler kan gå til 4500 omdrejninger.
Du kan sagtens få en rigtig fed dieselmotor som trækker vildt godt og meget bedre end din 1.0 turbo motor til billige penge.
Jeg har nemlig købt en anden diesel bil her i foråret, her købte jeg en brugt Hyundai Getz 88 HK 1.5 CRDI til meget billige penge (privatkøb). Og den køre ganske godt med god trækkraft. Men jeg valgte alligevel og få en Landberg motoropdatering (Chip via OBD stikket). Og her kommer fordelen ved dieselbil frem for benzinbil. Min blev målt på rullefelt efter Landberg (Chip via OBD stikket) til 131 HK og knap 300 NM.
En ting er sikker du vil aldrig kunne følge min bil i optræk eller topfart.....
Lad mig sige det sådan, min bil køre stinkende hamrende godt efter en tur ved Landberg, følte virkelig der var kommet en helt anden meget større kraftige motor i bilen. Jeg er helt tilfreds
Og JA bilen kan sagtens holde til det.....
Og i øvrigt jo, det har noget med omdrejninger at gøre. Alle motorer har deres max effekt ved et givent antal omdrejninger. Og husk nu lige, 100 hk er 100 hk, uanset om det er fra en dieselmotor eller benzinmotor.
Korrekt at alle dieselmotorer går til ca 4500 omdr. Men kigger du på effekt/moment kurve vil du se de fleste mister pusten ved omkring 4000 omdr.
OG hvad topfart angår, jeg kører 195 km/t målt på GPS, ved 4000 RPM, og der er stadig masser at give af. Så er ikke så bange for en bette træt Hyundai
Og hvor er det jeg påstår at 1.0 Ecoboost er meget bedre end diesel. Jeg siger bare det er en interessant frisk bette motor der trækker fantastisk godt. Og som er ganske billig i ejerafgift. Det er en diesel ikke.
Noget siger mig i øvrigt du aldrig har prøvet en nyere turbo-benzin. Ford, VW eller noget andet.
Zarge, korrekt. Jeg har kun lige kort kigget hvad der er til vores ford. Der fås en chip til giver den 200 hk og 300 NM, til 5500,- Det er egentligt ikke så galt.
Senest rettet af Tom_AT 28 jul 2014 17:40, rettet i alt 1 gang.
- Dunas
- Stoker XIV
- 14
- Indlæg: 989
- Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
- Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
- Areal: 153
- Brændsel: 6 mm træpiller
- Årligt forbrug: 4 tons
- Har takket: 53 gange
- Blevet takket: 126 gange
Ingen diesel til nye mikrobiler
Årgang 2006 rigtig pænt og velholdt.....nemocharley skrev:Hvilken årgang er din Getz Dunas?
Hvis du tænker på en Hyundai getz skal det være den 4 cylinder motor CRDI motor.
Jeg fraråder den 3 cylinder udgave, som blev bygget i perioden 2002 - 2005.
- Dunas
- Stoker XIV
- 14
- Indlæg: 989
- Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
- Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
- Areal: 153
- Brændsel: 6 mm træpiller
- Årligt forbrug: 4 tons
- Har takket: 53 gange
- Blevet takket: 126 gange
Ingen diesel til nye mikrobiler
Nej, vi skal da ikke drille hinanden . Men er ret sikker på, at du ikke kan køre fra migTom_AT skrev:
Er vi nu ude i at skulle måde diller? Fint med mig. Jeg har 150hk / 240-270NM til rådighed, og det endda over langt flere omdrejninger end du har. Hvilket vil sige at når du bruger tid på gearskifte kan jeg fortsætte. I øvrigt synes jeg denne diskussion har taget en latterlig drejning. Du fortæller mig at jeg er forkert på den hvad NM og HK angår. Men du fortæller mig ikke hvor jeg er forkert på den.
Og i øvrigt jo, det har noget med omdrejninger at gøre. Alle motorer har deres max effekt ved et givent antal omdrejninger. Og husk nu lige, 100 hk er 100 hk, uanset om det er fra en dieselmotor eller benzinmotor.
Korrekt at alle dieselmotorer går til ca 4500 omdr. Men kigger du på effekt/moment kurve vil du se de fleste mister pusten ved omkring 4000 omdr.
OG hvad topfart angår, jeg kører 195 km/t målt på GPS, ved 4000 RPM, og der er stadig masser at give af. Så er ikke så bange for en bette træt Hyundai
Og hvor er det jeg påstår at 1.0 Ecoboost er meget bedre end diesel. Jeg siger bare det er en interessant frisk bette motor der trækker fantastisk godt. Og som er ganske billig i ejerafgift. Det er en diesel ikke.
Noget siger mig i øvrigt du aldrig har prøvet en nyere turbo-benzin. Ford, VW eller noget andet.
Zarge, korrekt. Jeg har kun lige kort kigget hvad der er til vores ford. Der fås en chip til giver den 200 hk og 300 NM, til 5500,- Det er egentligt ikke så galt.
Gætter også på, at min bil har været omkring 250.000 kr billigere end din Og er betalt kontant, ingen billån lån her .
Ja 100 Hk er vel 100 HK. Men igen drejer det sig om momentet, altså momentkurven fra 1500 omdr. til 4500 omdr. for diesel. Her skal momentet gerne være rimelig stabilt og HØJT. Ja jeg har mere moment NM i min motor frem for din
Sorry kan bare ikke lade være....
-
- Stoker XVIII
- 14
- Indlæg: 4113
- Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
- Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
- Areal: 182
- Brændsel: Piller, Flis og brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
- Har takket: 2 gange
- Blevet takket: 47 gange
Ingen diesel til nye mikrobiler
Jamen du har da helt sikkert mere moment end jeg har,og da også en lettere bil. Men prøv at kig på disse kurver. Træerne vokser ikke ind i himlen ;-)
Jeg kan jo selvfølgelig ikke vide om denne moment/effekt kurve passer på din,men er nu ret sikker på den ikke er helt ved siden af.
http://www.kreatormocy.pl/wp-content/up ... wykres.jpg
http://Www.media.racechip.de/images/cha ... i-81kw.png
Som du kan se er sådan en turbo-benzin ikke så tosset endda ;-)
Jeg kan jo selvfølgelig ikke vide om denne moment/effekt kurve passer på din,men er nu ret sikker på den ikke er helt ved siden af.
http://www.kreatormocy.pl/wp-content/up ... wykres.jpg
http://Www.media.racechip.de/images/cha ... i-81kw.png
Som du kan se er sådan en turbo-benzin ikke så tosset endda ;-)
- Dunas
- Stoker XIV
- 14
- Indlæg: 989
- Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
- Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
- Areal: 153
- Brændsel: 6 mm træpiller
- Årligt forbrug: 4 tons
- Har takket: 53 gange
- Blevet takket: 126 gange
Ingen diesel til nye mikrobiler
Tom_AT skrev:Jamen du har da helt sikkert mere moment end jeg har,og da også en lettere bil. Men prøv at kig på disse kurver. Træerne vokser ikke ind i himlen ;-)
Jeg kan jo selvfølgelig ikke vide om denne moment/effekt kurve passer på din,men er nu ret sikker på den ikke er helt ved siden af.
http://www.kreatormocy.pl/wp-content/up ... wykres.jpg
http://Www.media.racechip.de/images/cha ... i-81kw.png
Som du kan se er sådan en turbo-benzin ikke så tosset endda ;-)
Jeg giver dig ret . Nej selvfølgelig er det ikke helt tosset.....
Ved godt, at din bil trækker godt...
Sjovt nok bliver din Ford ecoboost nævnt hver gang der komme en tråd om biler
Nok med det drilleri.... Og jo da, så opleves en turbo benzin og turbo diesel sig forskellige....
Der med ikke et ondt ord om turbo benzin.... Det er ganske fint
Jeg er nu helt tilfreds med min bil, og du er tilfreds med din.....
-
- Stoker XVIII
- 14
- Indlæg: 4113
- Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
- Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
- Areal: 182
- Brændsel: Piller, Flis og brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
- Har takket: 2 gange
- Blevet takket: 47 gange
Ingen diesel til nye mikrobiler
Jamen det er selvfølgelig heller ikke tilfældigt, er jo glad for den. MEn det er nu mere for at give udtryk for at jeg generelt synes de moderne turbo-benzin motorer gør det rigtigt godt. Uanset mærke, og at man egentlig får det bedst fra 2 verdener, måske lige på nær brændstoføkonomien fra en dieselDunas skrev:
Jeg giver dig ret . Nej selvfølgelig er det ikke helt tosset.....
Ved godt, at din bil trækker godt...
Sjovt nok bliver din Ford ecoboost nævnt hver gang der komme en tråd om biler
Nok med det drilleri.... Og jo da, så opleves en turbo benzin og turbo diesel sig forskellige....
Der med ikke et ondt ord om turbo benzin.... Det er ganske fint
Jeg er nu helt tilfreds med min bil, og du er tilfreds med din.....
Så det er såmænd ikke fordi jeg mener lige præcis min Ford er verdens bedste. Bruger den bare som eksempel
-
- Stoker XIV
- 15
- Indlæg: 909
- Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
- Mit fyr: Jordvarme
- Areal: 250
- Brændsel: El
- Årligt forbrug: 25-30000
- Geografisk sted: sdrj
- Har takket: 1 gang
- Blevet takket: 3 gange
Ingen diesel til nye mikrobiler
Dunas skrev:
Her tager du total fejl.... Det er jo noget være sludder du kommer med, det har ikke en skid med omdrejning, at gøre. Det er momentet
NM samme med HK der fortæller hvor hurtig/stærk bilens motor er. Alle diesel biler kan gå til 4500 omdrejninger.
Du kan sagtens få en rigtig fed dieselmotor som trækker vildt godt og meget bedre end din 1.0 turbo motor til billige penge.
Jeg har nemlig købt en anden diesel bil her i foråret, her købte jeg en brugt Hyundai Getz 88 HK 1.5 CRDI til meget billige penge (privatkøb). Og den køre ganske godt med god trækkraft. Men jeg valgte alligevel og få en Landberg motoropdatering (Chip via OBD stikket). Og her kommer fordelen ved dieselbil frem for benzinbil. Min blev målt på rullefelt efter Landberg (Chip via OBD stikket) til 131 HK og knap 300 NM.
En ting er sikker du vil aldrig kunne følge min bil i optræk eller topfart.....
Lad mig sige det sådan, min bil køre stinkende hamrende godt efter en tur ved Landberg, følte virkelig der var kommet en helt anden meget større kraftige motor i bilen. Jeg er helt tilfreds
Og JA bilen kan sagtens holde til det.....
Jeg er nu egentlig ganske enig med Tom. Og det er jeg ellers ikke særlig ofte.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.
M.v.h. Olli.
M.v.h. Olli.