Dunas skrev:
Her tager du total fejl.... Det er jo noget være sludder du kommer med, det har ikke en skid med omdrejning, at gøre. Det er momentet
NM samme med HK der fortæller hvor hurtig/stærk bilens motor er. Alle diesel biler kan gå til 4500 omdrejninger.
Du kan sagtens få en rigtig fed dieselmotor som trækker vildt godt og meget bedre end din 1.0 turbo motor til billige penge.
Jeg har nemlig købt en anden diesel bil her i foråret, her købte jeg en brugt Hyundai Getz 88 HK 1.5 CRDI til meget billige penge (privatkøb). Og den køre ganske godt med god trækkraft. Men jeg valgte alligevel og få en Landberg motoropdatering (Chip via OBD stikket). Og her kommer fordelen ved dieselbil frem for benzinbil. Min blev målt på rullefelt efter Landberg (Chip via OBD stikket) til 131 HK og knap 300 NM.
En ting er sikker du vil aldrig kunne følge min bil i optræk eller topfart.....
Lad mig sige det sådan, min bil køre stinkende hamrende godt efter en tur ved Landberg, følte virkelig der var kommet en helt anden meget større kraftige motor i bilen. Jeg er helt tilfreds
Og JA bilen kan sagtens holde til det.....
Er vi nu ude i at skulle måde diller? Fint med mig. Jeg har 150hk / 240-270NM til rådighed, og det endda over langt flere omdrejninger end du har. Hvilket vil sige at når du bruger tid på gearskifte kan jeg fortsætte. I øvrigt synes jeg denne diskussion har taget en latterlig drejning. Du fortæller mig at jeg er forkert på den hvad NM og HK angår. Men du fortæller mig ikke hvor jeg er forkert på den.
Og i øvrigt jo, det har noget med omdrejninger at gøre. Alle motorer har deres max effekt ved et givent antal omdrejninger. Og husk nu lige, 100 hk er 100 hk, uanset om det er fra en dieselmotor eller benzinmotor.
Korrekt at alle dieselmotorer går til ca 4500 omdr. Men kigger du på effekt/moment kurve vil du se de fleste mister pusten ved omkring 4000 omdr.
OG hvad topfart angår, jeg kører 195 km/t målt på GPS, ved 4000 RPM, og der er stadig masser at give af. Så er ikke så bange for en bette træt Hyundai
Og hvor er det jeg påstår at 1.0 Ecoboost er meget bedre end diesel. Jeg siger bare det er en interessant frisk bette motor der trækker fantastisk godt. Og som er ganske billig i ejerafgift. Det er en diesel ikke.
Noget siger mig i øvrigt du aldrig har prøvet en nyere turbo-benzin. Ford, VW eller noget andet.
Zarge, korrekt. Jeg har kun lige kort kigget hvad der er til vores ford. Der fås en chip til giver den 200 hk og 300 NM, til 5500,- Det er egentligt ikke så galt.