martin_b » 09 Aug 2012, 21:50 skrev:Ok, godt at høre ang. rusten.
Skal nok lige have tjekket med Levi, om jeg bryder garantien hvis jeg selv forsøger at rette op på den skæve flange med en hammer
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Hej Martin, - det er ren overfladerust du kan se, - og grunden til det ser lidt slemt ud er at jeg har været et svin med kedlen (Rensningsmæssigt) - det resulterer i at når man kører sommerdrift så forplanter kondensen sig i det aske jeg
ikke har fjernet, - og der opstår derfor en lille fugtig mudderkage i bunden af kedlen.
Det er ren kosmetik, - og har ingen betydning overhovedet - kedlen er ikke vandbåren i bunden, - så du kan være helt rolig
Kedlen har altid været shuntet, - så der er med garanti ikke tæring i den
Den bule der er i flangen undrer mig godt nok, - den har jeg ikke set før, - den må være opstået under nedtagning/transport til firmaet - det ser ud til man har løftet med et eller andet i flangen (?)
Du kan roligt give den nogle dask for at rette bulen op, - det påvirker på ingen måde garantien herfra
Hvis du er lidt "træt" af det kosmetiske overfladerust inde i kedlen, - så væd en klud i noget olie eller lign. og smør kedlen i bunden, - så bliver den fin ren igen - det meste rust vil forsvinde da det blot er overfladerust fra sommerdrift
Den askeskuffe du har fået med, - har ikke været i kedlen - så rusten på den stammer fra en anden kedel, - jeg har altid kørt uden askeskuffe, - og tømt bunden med en fejebakke - det fandt jeg noget nemmere da jeg ikke rensede særlig tit, og asken ofte var helt oppe omkring brænderen før jeg rensede
![:oops: :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)