mejeristen » 06 Nov 2011, 14:38 skrev:
enten højden på krogen ifht. højden på hjulakselen på traileren, eller også forkert dæktryk på traileren (forlavt)
Har aldrig haft problemer med de trailere jeg har kørt med (1-akslede)
Ifølge "abn" vil det højste punkt ALTID være akslen
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)
du skal tænke på arbejds trailer er en del tungere end en alm 1 aksel trailer. jo, mere vægt der ligger i bunden af en trailerens ved aksel, jo bedre ligger den på vejen, kommer der så læs omkring en 1/2 meter op i luften, kommer fysiken i det her, vægt=tyndekraft plus der kommer kæfter fra sving/dækken der giver sig i hastighed = udsving i trailer, derfor begynder ens trailer at svinge frem og tilbage, når den kommer op i fart. men som sagt, hvis det er en bund tung trailer, kan de klare meget mere.
Smid 40 psi i de dæk. Men med hensyn til Det hopperi, så ja afbalancering kan hjælpe på meget. Men hvad der er endnu værre, og alt for ofte set, er at aksel ikke sidder lige centreret på chassiset. Altså at hver gang du kører fremad, så prøver akselen at trække en smule til en af siderne. Det resulterer i at den kommer til at hoppe
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
hmm er det med eller uden læs? Er det uden er det fordi den ikke er tung nok til at lægge fast... Er det med læs er der for meget vægt på (eller for lidt dæktryk... ) Og nogle trailere gør det bare... Men tror du har fået alle gode råd nu...
Nå seneste update, jeg nappede lige de 500kg rapspiller som FullThrottle(som var 700kg) gerne ville af med og så hopper traileren ikke.
Før jeg kørte fyldte jeg 3bar i dækkene som der kun var 0.5 og 1 bar i ??
Det hjalp nu ikke..
Jeg kan også se jeg godt kan give den mere tryk da dækkene er 185-14 iflg denne: http://www.brenderup.dk/hus---have/r%C3 ... V2&PID=166
Næste skridt er afbalancering..
Hvorfor 1 akslet: Den gamle boogie kørte på de bagerste hjul bag min bil og på de forreste bag konens bil
En grund kan også være skæve dæk. En trailer står jo meget, det er en død mod dækkene. Og hvis den så har stået med læs, eller bare er tung i sig selv, så trykkes dækkene skæve, eller flade på den ene side. Det udlignes så når der kommer tryk på hjulene igen, altså læs.
Du kan bare komme forbi en dag, så skal jeg nok afbalancere de dæk. Hjælper det ikke, så har jeg nogen liggende vi kan prøve med, og evt finde En god pris på
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Bigfoot » 06 Nov 2011, 22:02 skrev:En grund kan også være skæve dæk. En trailer står jo meget, det er en død mod dækkene. Og hvis den så har stået med læs, eller bare er tung i sig selv, så trykkes dækkene skæve, eller flade på den ene side. Det udlignes så når der kommer tryk på hjulene igen, altså læs.
Du kan bare komme forbi en dag, så skal jeg nok afbalancere de dæk. Hjælper det ikke, så har jeg nogen liggende vi kan prøve med, og evt finde En god pris på