Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Koblingspedal polo 9n 2003

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1603
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 5232kg år 2015
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 8 gange

Koblingspedal polo 9n 2003

Indlægaf kovas » 20 feb 2015 08:15

Godmorgen til Jer.
Jeg ved godt at det er lidt diffust. Men det er fruen som køre mest i bilen og en gang imellem oplever hun at pedalen ikke kommer tilbage.Flere varianter fra at den er langsom tit om morgene til at den skal sparkes til flere gange for at komme op. Den er hydraulisk og får væske fra bremsen. Er den nogen der kender til dette? Køre selv i den engang imellem og har aldrig oplevet det.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh


sologbrænde
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 227
Tilmeldt: 01 nov 2010 08:07
Mit fyr: BAXI BONUS 30
Areal: 230 + 80
Brændsel: TRÆ MM
Fremviser gerne i postnummer: 4653
Geografisk sted: 4653

Koblingspedal polo 9n 2003

Indlægaf sologbrænde » 20 feb 2015 09:02

giv hende nogle mindre sko på :-))

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1603
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 5232kg år 2015
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 8 gange

Koblingspedal polo 9n 2003

Indlægaf kovas » 20 feb 2015 09:14

sologbrænde skrev:giv hende nogle mindre sko på :-))


Hø Hø Det skal nok hjælpe.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 170+60værksted+60del
Brændsel: grogodt piller
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-40
Årligt forbrug: ca 5
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 11 gange
Kontakt:

Koblingspedal polo 9n 2003

Indlægaf thy » 20 feb 2015 23:39

slavecylinder utæt og pludselig vil den ikke virke mere den må også bruge olien i beholdern..så

det sker nok titest hvis pedalen holdes nede i 2-5 min feks ved rødt lys
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
Baxi 1,5 350l 170m2 plaseret i 120m2værksted/periodisk opvarmet
30m 3/4rør + 20m fjernvarmerør Trækstabilisator 5,10m isokern ø 20
http://thy.sensor.stokerbot.dk

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3790
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 17 gange

Koblingspedal polo 9n 2003

Indlægaf MichaelK » 21 feb 2015 09:44

Lyder rigtigt, det Thy skriver. Jeg har oplevet det samme på en Passat, hvor pedalen blev nede
når jeg holdt for rødt. Slavecylinderen var så utæt, at bilen begyndte at koble til ved længere
tids holden for rødt, og så begyndte bilen jo at trille frem. Det er meget ubehageligt første gang
man oplever det!

Nå, men den blev skiftet og problemet løst :great: -Så det bør også gøres her.



Mvh.
Hvorfor gøre i dag, hvad der kan udsættes til i morgen? Thi i morgen kan det være overflødigt!
Citat: ???


Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1603
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 5232kg år 2015
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 8 gange

Koblingspedal polo 9n 2003

Indlægaf kovas » 21 feb 2015 09:50

Hej Thy og MichaelK.
Tak for svar. Men jeg tror ikke den er utæt. Den har olie fælles med bremsen og der var skilt bremserør mm fornyet bremsevæske da den blev synet for 10k siden. Der mangler ikke mere væske end hvad som svare til slid på klodser. Vi kender jo ikke den historik særlig nøje, men der er højest et lyskryds på ruten som den køre dagligt. Det har været der helt fra vi fik den, så det er ikke noget fruen er årsag til.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3790
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 17 gange

Koblingspedal polo 9n 2003

Indlægaf MichaelK » 21 feb 2015 10:01

Jeg mener alligevel det er denne, der er årsagen til problemet:
http://www.autodele24.dk/vw/polo-9n/177 ... vecylinder

Eller denne:
http://www.autodele24.dk/vw/polo-9n/177 ... edcylinder



Mvh.
Hvorfor gøre i dag, hvad der kan udsættes til i morgen? Thi i morgen kan det være overflødigt!
Citat: ???

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1603
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 5232kg år 2015
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 8 gange

Koblingspedal polo 9n 2003

Indlægaf kovas » 21 feb 2015 20:41

Hej igen.

Michael det du beskriver med din passat er jo faktisk det modsatte af det som fruen beskriver med poloen. Når pedalen ikke kommer op så kobler den heller ikke til. Har lige været i Århus og tilbage uden at mærke noget. Så jeg synes ikke at problemet er klarlagt tilstrækkeligt til at begynde og skifte reservedele fra en kant af. Det kunne jo være at der var nogen som havde haft det samme problem som kunne fortælle hvad det kom sig af.
Men jeg sad og tænkte der medens jeg kørte :lol: Man skifter jo bremsevæske med jævne mellemrum fordi den optager vand. Hvad nu hvis den aldrig er blevet skiftet ud i koblingen? Så kan det væske som stemplerne køre i være måske 12år gammelt. Men har ikke set nogen service indikator på skift af væske på koblingscylindre. Men tror jeg vil prøve det når jeg får tid.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

sologbrænde
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 227
Tilmeldt: 01 nov 2010 08:07
Mit fyr: BAXI BONUS 30
Areal: 230 + 80
Brændsel: TRÆ MM
Fremviser gerne i postnummer: 4653
Geografisk sted: 4653

Koblingspedal polo 9n 2003

Indlægaf sologbrænde » 22 feb 2015 09:18

tror nærmere dt er et mekanisk problem
måske et eller andet ved pedalen, som holder tilbage - evt hvis den "kører" sidelæns
eller i selve koblingen, trykarmen har måske forrykket sig pga mangl. clips ell lign
det er i hvert tilfælle ikke et hydraulisk problem, eller om der er vand i , det er ligegylddigt -- den trykker jo

Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1856
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 4 gange

Koblingspedal polo 9n 2003

Indlægaf thoken » 22 feb 2015 10:03

Hej.
Det er ikke bund måtten der kommer i klemme, og derved forhindrer pedalens frie vandring?

mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw, keramisk eltænder fra q-pro, chip 6.78, kompressorrens, vejrkompensering, vvb-prioritering (Metro 110l), metal bestos skorsten, røg temp 80, trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.



Tilbage til "Bil, MC og Motor"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster