Lige en status fra S50´eren. Har nu kørt uden driftsstop siden onsdag morgen ... :-) Det er noget nær rekord !
Har i går ændret indstilling under Ignition menu -> stop IAFD -> fra nej til ja jf. Karstens anbefaling. Ved dog ikke hvad der ændres - og hvad det går ud på.
De øvrige indstillinger under "den hemmelige menu" som jeg kalder den, (fordi den ikke lige er tilgængelig via det normale menu-system) er:
Pil højre+venstre+start -> den hemmelige menu
**Ignition menu**
- Ignition time = 120s
- Blower start = 45s
- Stoker puls = 35s
- Part. Delay = 3
- Ign. Start = 120s
- Ign. Pulse = 10s
- Ign. Pause = 1s
- Blower delay = 0s
- Blower min. = 45%
- Blower max = 74%
- Repetitions = 4x
- Cooling time = 0m
- Cooling Level = 10
- Chimney Fan = 100%
- Fire at O2 = 14%
- Fire at E.T. = 25 grader C
- E.T.Disparity = 5 grader C
- Photo Sensor = 0
- Fire Lever = 30
- Auto Ignition = NEJ
- Check Fire = AUTO
- Ign. Usermenu = JA
- S.P. Usermenu = NEJ
- STOP IAFD = JA
- Use SPP = NEJ
- Force SAP = NEJ
Forslag til ændring/forbedring modtages gerne. Man kan jo altid eksperimentere lidt :-)
Til KristianVilhelm:
Jeg har nu monteret stikkebrydere i TP-250´eren (se foto, hvor bryderen sidder bag kniven). Men det varer lidt inden den kommer i brug, fordi jeg gerne vil have kørt siloen tom. Så er jeg sikker på at der ikke er stikkere i silo, når jeg fylder på igen. (og så skulle en potentiel driftsstops-risiko være elimineret). Men jeg giver selvfølgelig tilbagemelding på "virkningsgraden".
- TP250 med stikkebryder
Der følger også lige at billede af silo med de hårdt prøvede omrørere. Som det måske kan ses, skabes et cylinder-formet hul i flisen.
- Silo 9/12-2012
mange hilsener
Jacob