Perschultz » 07 Mar 2012, 11:31 skrev:Hmmm.. køber man en vare der hedder "opstartsbesøg", så er det vel forventeligt at det er noget der foregår i forbindelse med opstart. Indjustering af en Scotte er ikke nødvendigvis "bare lige", og termer som "PID, forståelse af "blæs", vurdering af korrekt flamme ved 10/50/100, problemer med uens fødemængde etc er ikke i katagorien "sæt strøm på og nyd varmen". Jeg ved ikke hvor mange træpiller jeg har smidt over bord i månedsvis før jeg fik justering ordentligt på plads (selvhjælp) men det har da kostet noget ikke at blive indført i justeringens muligheder, - specielt det der pr. default er sat forkert fra NBE, - "PID"
Las os så kalde besøget for et "servicebesøg".
Hånden på hjertet, - det er da rart at få besøg af et rart menneske, men værdien af et "servicebesøg" er da ikke mange træpiller værd. Et hurtigt kig ned i kedlen, og dermed var det konstateret at det kørte fint. "Skriv venligst under på CO2 overdragelse her.." (det gjore jeg så, og har ikke hørt noget siden. Jeg formoder at jeg nu har forlænget garanti, men ved det faktisk ikke)
Konklusion: sælg din CO2 til den der byder mest. "Servicebesøget" er ganske enkelt uden nogen form for værdiforøgelse.
Jeg er glad for mit Scotte fyr, men er der nogen der køber et sådan fyr i forventning om "plug and play" så bliver de nok en smule skuffede. Der skal justeres, hentes info og hjælp i et superforum som dette, og man skal have en lidt teknisk snilde for at holde driften optimal.
..Og det er helt fair nok, - det er et meget prigunstigt træpillefyr der er superenkelt opbygget, men som qua begrænset intelligens skal holdes lidt i hånden.
Hej Per, - man køber jo ikke et "opstartsbesøg" - man har muligheden for at overdrage sin co2 og få et opstartsbesøg til gengæld (Så det er jo sådan set en byttehandel), - hvis man ikke ønsker at overdrage sin co2 så er det jo ens helt eget valg - hvis man gider kan man jo komme langt længere med indstillinger/Finregulering med hjælp herinde fra eller vha. direkte kontakt til leverandøren
Personligt har jeg heller ikke noget at bruge et opstartsbesøg til, - men der er kunder der ønsker det og de har muligheden for at gøre brug af tilbuddet - jeg syntes det er dejligt med den valgmulighed som igen kan udvide ens garanti hvis man ønsker at lave en fremadrettet servicekontrakt
For at afslutte denne tråd for mit vedkommende, - så kan man selv beslutte om man ønsker at gøre brug af tilbuddet om omstartsbesøg/Servicebesøg eller ej - hvilket forøvrigt ikke har meget at gøre med trådens Topic.
Hvis der fremadrettet er folk som ikke kan få fat i NBE, - eller få en status på deres booking, - så skal alle være velkomne til at skrive en mail til mig, - eller naturligvis ringe (
Også selvom anlægget ikke er købt igennem mig), - så skal jeg sørge for der sker noget i sagen
Slutteligt vil jeg som forhandler gerne understrege at det naturligvis er beklageligt at nogen har ventet en evighed på deres besøg, - men det må bero på tekniske fejl eller manglende modtagelse af bookingen, - de kunder hos mig der er røget "ud" af bookingen har jeg gjort alt for at de er røget "ind" igen