Vores 20 kw scottefyr blev indstaleret for ca 1 ½ md siden. Først blev det tilsluttet vores hus, 186m2 det fungerede rigtig godt.

I den forbindelse fik vi udluftet en del luft, hvorefter flowet virkede til at være normalt.
I vores aneks sidder der en cirkulationepumpe, hvorimod der ikke sidder nogen i vores hus (den var integreret i daværende gas fyr)
Igår oplever jeg en del kolde gulve og at radiatorerne ikke kan følge med, de er simpelthen lunkne/kolde. Der er monteret en Alpha 2 25-60-180 cirkulationepumpe i fyrrummet.
Jeg har tjekket alle radiatore for luft i systemet, der var ingen luft.
Der er ca 12m til aneks fra fyrrummet og ca. 22m til vores hus fra fyrrummet. Begge huse er i to plan og der er lagt to dobb. præisoleret 32mm løgstørrør samt 1" rør i fyrummet. Som går direkte til hvert hus.
Der er en VVB 110l i hvert hus med termostat som er sat til at slå fra ved 50 grader på returen..
Jeg har selv en teori om at det er anekset med cirkulationspumpe der tager det meste af flowet og så er der ikke andet end lunkent vand til vores hus?????
Er der nogen der har et godt råd til mig om hvordan vi kan få flowet tilbage.
Ps: hvis jeg lukker for tilførsel af varmt vand til anekset så virker det perfekt i vores hus, men sådan kan det jo ikke være.