Kan jeg uden videre tømme solvarmekredsen for vand i fx 3-4 dage?
Sagen er, at jeg skal tømme fyrrummet, hvilket betyder, at jeg må afmontere solfangernes vvb. Derefter skal det nye scotte 10 kw installeres

Vh Martin
Tja .... jeg har prøvet at smelte en autoudlufter da jeg lige skulle flytte en pumpe.Martin2 » 18 May 2011, 19:09 skrev:Dav!
Kan jeg uden videre tømme solvarmekredsen for vand i fx 3-4 dage?
Sagen er, at jeg skal tømme fyrrummet, hvilket betyder, at jeg må afmontere solfangernes vvb. Derefter skal det nye scotte 10 kw installeres![]()
Vh Martin
Var inde og snakke med en Q-Pro mand engang, og han sagde han havde haft en fanger stående i haven et par år uden der nogensinde havde været vand i den... men om det passer ved jeg ikke, men mon ikkeMartin2 » 18 May 2011, 20:15 skrev:Jeg kan godt tømme manifolden. Det jeg tænkte på i første omgang var, om selve vakumrørerne kunne holde til, ikke at blive kølet ned.
Jeg kørte min op på 2,5 bar sidst, så holdt den op med at gå ned på nul igen. Tror det har noget at gøre med at der også skal være lidt væske at tage af når den er kold... men det kan selvfølgelig være du har noget der sveder et eller andet sted. Er det solvæske du har på, eller bare vand?Da jeg købte solfangeren fik jeg en autoudlufter med som jeg satte lige ved udgangen af manifolden, og heldigvis har der ikke været problemer. Men er jo nok fordi temteraturen i solfangeren ikke har været over 90 grader. Til gengæld falder trykket i kredsen ustandseligt, så jeg går og leder efter ffffffffffffffffffffff lyden.
Nix. Der skal bare en bette hane på i stedetpille bruger » 18 May 2011, 20:25 skrev:Ja så tror jeg det er din autoudlufter der er utæt![]()
De holder ikke så længe
Er det "FLEXVENT SELVUDLUFTER 1/2" X 120 GRADER" du snakker om?levi » 18 May 2011, 20:27 skrev:Det kan også være membranen i ekspansionen der er punkteret...
Forøvrigt så kan man sagtens få selvudluftere der kan holde, - det må være kineser selvudluftere i taler om