placering af ekspansionstank

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Besvar
mille63
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14 sep 2010 21:13

placering af ekspansionstank

Indlæg af mille63 »

har en gammelt træfyr uden akku tank og en ekspansionsbeh liggende i tagryg. men nu vil vi gerne have loftet ført helt op i kip så ekspansionsbeh er i vejen. Mit træfyr står i en bygning 4 m fra huset og jeg fik den ide om man kunne placere ekspansionstanken på siden af skorstenen i en højde der er over husets øverste radiatorer??

jeg vil så isolerer tanken med 100/200 mm isolering og lave en kasse rundt om både skorsten og tank så jeg får en "tyk" skorsten.

har spurgt skorstensfejeren og han sagde at jeg godt måtte opsætte en tank på skorstenen ( skorstenen er opbygget af firkantede elemnter (ligner gasbeton) der er sat ovenpå hinanden til ca 5-6 meters højde med en 20ø lysning)

har lidt bekymring om skorstenen kan holde til den uligevægt der bliver når der bliver hængt ca 100 kg på den ene side af skorstenen... vil selvf. forstærke skorstenen med kraftig vinkeljern på alle 4 hjørner på der øverste 2 meter der bliver spændt sammen oh hvorpå tanken så monteres.

hvad mener i - kan det gå eller har i en anden/bedre ide??

mvh b.l

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 297 gange
Blevet takket: 372 gange

Re: placering af ekspansionstank

Indlæg af pelle »

Hej
Ja jeg mener det vil gå... Men, selvfølgelig skulle anlægget være lavet med akkutank. Når det så er sagt.. Jeg kan ikke se det vil svække din skorsten med den tank, ellers kan du vel afstive tanken.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
Besvar