Køb af Woody hvor? hvor mange kW?

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
tk78
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21 sep 2008 22:30

Køb af Woody hvor? hvor mange kW?

Indlæg af tk78 »

Hej

Jeg har to spørgsmål.

Jeg har bestemt mig for en en Woody med en Opop kedel.

Men hvor er det bedst at købe den? Jeg tænker mest på hvis man får brug for hjælp og hvis der bliver noget der skal laves på garanti.

Og det andet spørgsmål er hvor stor skal jeg købe? Vores hus er lige nu på 123kvm men er ved at blive udvidet til 160kvm og skal senere hen udvides til tæt på 200 kvm.

Vores forbrug i olie er på ca. 2500 liter om året nu hvor huset er på 123kvm.

Huset er et ældre hvor der nogen steder er en del isolering på loft og andre steder meget lidt.

Kenny
Stoker IV
Stoker IV
16
Indlæg: 110
Tilmeldt: 19 okt 2007 21:53
Mit fyr: Scotte 10KW v6.50, BlackStar kedel
Areal: 170
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: Køb af Woody hvor? hvor mange kW?

Indlæg af Kenny »

- Find en lokal montør. Så kan han vel nemmest "dreje forbi" for at servicere dit anlæg.
På NBE's webside kan du se en liste over lokale montøre der også sælger stokere. Hvor I landet bor du?

- Køb IKKE større anlæg end 16 KW. Vi opvarmer 167 m2 med et anlæg der er nedjusteret til kun at køre 8-10 KW.
Det gavner ikke at have et overdimensioneret anlæg - tværtimod. Det er vigtigere, at dit anlæg køre så konstant som muligt og at det får lov at "arbejde" for sagen.

- ....og så vil jeg da se og få efterisoleret boligen (=:
jni
Stoker XI
Stoker XI
15
Indlæg: 550
Tilmeldt: 15 jul 2008 15:30
Mit fyr: woody / OPOP418
Areal: 135+70
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Dagligt forbrug: 35 kg
Årligt forbrug: 6-8 tons
Geografisk sted: skælskør

Re: Køb af Woody hvor? hvor mange kW?

Indlæg af jni »

woody brændere i 16 og 24 kw er fuldstændigt ens, borset fra eprommen der er monteret.
Du skal lede længe efter firmaer der yder ringere service end NBI, så hvis det er service du vil have, så bør du satse på en god installatør, hvis du skriver hvor du kommer fra er der sikkert en der kan anbefale dig en god instalatør
mvh jesper

Besvar