pudse stål , ben på kontor stol

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
pendec

pudse stål , ben på kontor stol

Indlæg af pendec »

Jeg har kontor stol af godt mærke, som jeg gerne vil shine up, så den er pæn igen.
Ben på denne er dog rigtig grimme, og jeg kan ikke bare pudse det væk eller vaske, så er der nogen her, som har gode forslag?
stolben.jpg
Jeg har ikke selv været heldig der, og dumt nok prøvet fint slibe papir som man kan synes på noget af ben her :(

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: pudse stål , ben på kontor stol

Indlæg af Bigfoot »

rustfri ståluld med lidt olie på....

du skal dog lige sikre dig at det ikke er aluminium, for så må du ikke gøre det med olie og ståluld.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
pendec

Re: pudse stål , ben på kontor stol

Indlæg af pendec »

Bigfoot skrev: 27 feb 2020 15:08 rustfri ståluld med lidt olie på....

du skal dog lige sikre dig at det ikke er aluminium, for så må du ikke gøre det med olie og ståluld.
rustfri ståluld, er det ikke som dem man køber til rengøring af gryde håndvaske osv?? Kan type prøves, så må olien være solsikke olie?
pendec

Re: pudse stål , ben på kontor stol

Indlæg af pendec »

Nå, sådan ståluld fra køkken og olie var ikke nok, blev kun træt i hænder af og skrubbe , det tog lidt overflade men mistænker der skal noget mere til, som væske midler , maskine eller lign. Ved dog ikke hvad.
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 3404
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 297 gange
Blevet takket: 373 gange

Re: pudse stål , ben på kontor stol

Indlæg af pelle »

Skal jeg shine Noget rustfri plade op( feks køleskabslåge) bruger jeg DW40 til at polere med .
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

pendec

Re: pudse stål , ben på kontor stol

Indlæg af pendec »

pelle skrev: 27 feb 2020 18:42 Skal jeg shine Noget rustfri plade op( feks køleskabslåge) bruger jeg DW40 til at polere med .
Ahhh, selvf. det kan jeg da lige prøve :) Solsikke olie var måske lige for meget et alternativ men tror svampen er problemet her.
Eller så er skaderne på benene for dybe og ikke bare til at redde med håndkraft.

Stolen er speciel men nogle år på bagen, "herman miller", så det er lidt derfor jeg gerne ville forsøge at redde udseende lidt.
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3384
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 203 gange
Blevet takket: 238 gange

Re: pudse stål , ben på kontor stol

Indlæg af BWJ »

pelle skrev: 27 feb 2020 18:42 Skal jeg shine Noget rustfri plade op( feks køleskabslåge) bruger jeg DW40 til at polere med .
Det har jeg også prøvet, men virkede absolut ikke, - straks bedre gik det, da jeg prøvede WD40 :lol: :lol: :great:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: pudse stål , ben på kontor stol

Indlæg af Lintz »

BWJ skrev: 27 feb 2020 21:08 Det har jeg også prøvet, men virkede absolut ikke, - straks bedre gik det, da jeg prøvede WD40 :lol: :lol: :great:
Det var fordi Pelle startede nedefra icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Besvar