Nye oplysninger til bank-verden.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Nye oplysninger til bank-verden.

Indlæg af Lintz »

Har fået besked om at de nu behøver foto af både sygesikringskort samt pas/kørekort.

Syntes det lidt er en gang fis at de virkelig behøver disse oplysninger og at de er med til at forhindre snyd og hvidvaskning.

Mit sygesikringskort er vist blevet fornyet 3 eller 4 gange på lige så mange år pga lægemangel så hvad nytter det.

Kan heller ikke se at det virkelig skulle være nødvendigt med et foto af disse ting i denne moderne teknologiske tidalder. Mon ikke der er andre metoder som er mere sikkert end et dårligt foto af et sygesikringskort.

Havde jeg Photoshop og forstod at bruge det kunne jeg nu nok hurtigt fabrikerer et falsk foto af et sygesikringskort.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Nye oplysninger til bank-verden.

Indlæg af pendec »

Det er da mange år siden, de forsøgte sig med det? Er det på almindelig email de har krævet dette?

Så bryder de med GDPR, og du skal INTET sende tilbage til dem. De oplysninger er personfølsomme og må ikke udveksles på regulær email, og denne information de vil have udleveret skal nok enten foregå på en sikker forsendelse, måske e-boks eller du skal fysisk troppe op i banken.

edit: Se denne: https://www.version2.dk/artikel/banker- ... ail-787664
Du kan nok igennem netbank få muligheden for at sende det til dem, hvis det virkelig er korrekt, det skal i hvert fald ikke foregå på email.

Har personligt aldrig selv hørt om det.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Nye oplysninger til bank-verden.

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 21 feb 2020 08:39 Det er da mange år siden, de forsøgte sig med det? Er det på almindelig email de har krævet dette?

Så bryder de med GDPR, og du skal INTET sende tilbage til dem. De oplysninger er personfølsomme og må ikke udveksles på regulær email, og denne information de vil have udleveret skal nok enten foregå på en sikker forsendelse, måske e-boks eller du skal fysisk troppe op i banken.
Altså - Først var tanken at det selvfølgelig var snyd. Det kom via sms at jeg skulle logge ind på netbank da jeg havde fået ny besked. Det er så derinde (bag nem-id) at beskeden står.
Det skal forgå via seperat link på net-bank.

Har spurgt arbejdskollegaer og de har også blevet bedt om det samme - Anden Bank.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
pendec

Re: Nye oplysninger til bank-verden.

Indlæg af pendec »

Det lyder så helt ok, så er det jo bare sådan, bare de ikke sender det ukrypteret, så ligner det den artikel fra 2016.

edit: Glemte jeg at fortælle at hospitaler gør NÆSTEN det samme, de tager også et billede af dig nu i konsultationen hvis det ikke er er sket.
Forskellen er, du kan gå ind på din http://minsundhedsplatform.dk og så ændre billede til et, du synes er bedre.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5485
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 407 gange
Blevet takket: 425 gange

Re: Nye oplysninger til bank-verden.

Indlæg af triumph »

Mens jeg kørte i bilen, blev jeg ringet op af en dame der sagde at hun ringede fra Danske Bank. Hun ville gerne have at jeg oplyste mit cpr nummer, for at bekræfte min identitet.
Jeg spurge om hun da ikke viste hvem hun ringede til, og at jeg iøvrit ikke oplyste mit cpr nummer til tilfældige opkald over telefonen.
Hun begyndte at stille en lang række spørgsmål.
Jeg spurgte at dette skulle gøre godt for.
Hun svarede at Danske bank prøvede at bekæmpe hvidvask. Det gjorde de ved ringe rundt til deres kunder, og stille spørgsmål for at få afklaret om kunden var i en risikogruppe. Det kunne f.eks være dommere, politikere, meningsdanner, folk i positioner der varetog udbud, eller andre folk der var udsat for at modtage bestikkelse. Hvis de var i risikogruppen, ville de holde ekstra øje med kontoen
Så blev jeg sku rigtig sur, og spurgete damen om reelt troede at hvidvaske ville ophøre med deres forehavende fordi hun ringede. Om hun forventede ærlige svar fra dem der hvidvaskede penge.
Og at det var håbløst at ringe rundt til alm. lønmodtagere, og spørge om de hvidvaskede penge, eller de var i tvivl om de skulle begynde på det.
Hvis Danske Bank ville havde disse oplysninger, så kunne jo fuldstændigt se pengestrømme på kontoen.....
Og de skulle måske heller kigge på kontoen tilhørende Putins fætter

Envidere spurgte jeg om hendes opkald reelt set blev udført for at forhindre hvidvask. Eller om de blev udført som en symbolsk handling for at vise at Danske Bank tog hvidvask alvorligt.
I givet fald, syntes jeg hellere at Danske Bank skulle have ladet vær med at ansætte 22 mand i Letland. Hvis eneste opgave var at tage ud hos kunderne, og hjælpe dem med at svindle.
Og jeg ikke skulle bruges som værktøj, for at blåstemple Danske Banks umoralske opførsel
Så spurgte damen om hun ikke hellere skulle sende spørgsmålene til mig, så jeg kunne kigge på dem i ro og mag, hjemme...... icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
Senest rettet af triumph 21 feb 2020 17:07, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Nye oplysninger til bank-verden.

Indlæg af Lintz »

triumph skrev: 21 feb 2020 16:17 Mens jeg kørte i bilen, blev jeg ringet op af en dame der sagde at hun ringede fra Danske Bank. Hun ville gerne have at jeg oplyste mit cpr nummer, for at bekræfte min identitet.
Jeg spurge om hun da ikke viste hvem hun ringede til, og at jeg iøvrit ikke oplyste mit cpr nummer til tilfældige opkald over telefonen.
Hun begyndte at stille en lang række spørgsmål.
Jeg spurgte at dette skulle gøre godt for.
Hun svarede at Danske bank prøvede at bekæmpe hvidvask. Det gjorde de ved ringe rundt til deres kunder, og stille spørgsmål for at få afklaret om kunden var i en risikogruppe. Det kunne f.eks være dommere, politikere, meningsdanner, folk i positioner der varetog udbud, eller andre folk der var udsat for at modtage bestikkelse. Hvis de var i risikogruppen, ville de holde ekstra øje med kontoen
Så blev jeg sku rigtig sur, og spurgete damen om reelt troede at hvidvaske ville ophøre med deres forehavende fordi hun ringede. Om hun forventede ærlige svar fra dem der hvidvaskede penge.
Og at det var håblæst at ringe rundt til alm. lønmodtagere, og spørge om de hvidvaskede penge, eller de var i tvivl om de skulle begynde på det.
Hvis Danske Bank ville havde disse oplysninger, så kunne jo fuldstændigt se pengestrømme på kontoen.....
Og de skulle måske heller kigge på kontoen tilhørende Putins fætter

Envidere spurgte jeg om hendes opkald reelt set blev udført for at forhindre hvidvask. Eller om de blev udført som en symbolsk handling for at vise at Danske Bank tog hvidvask alvorligt.
I givet fald, syntes jeg hellere at Danske Bank skulle have ladet vær med at ansætte 22 mand i Letland. Hvis eneste opgave var at tage ud hos kunderne, og hjælpe dem med at svindle.
Og jeg ikke skulle bruges som værktøj, for at blåstemple Danske Banks umoralske opførsel
Så spurgte damen om hun ikke hellere skulle sende spørgsmålene til mig, så jeg kunne kigge på dem i ro og mag, hjemme...... icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
Fin historie icon_cheesygrin.gif

Det skal siges at jeg har sendt en besked direkte til min bankrådgiver at det virkeligt godt kan passe at de skal bruge dårligt belyste rystende foto af et sygesikringskort som evt. er ubrugligt næste månede fordi jeg har fået ny læge - Samt af pas eller kørekort.

Men det skal de jo nok.

Jeg agter så i første omgang at sende foto af sygesikringsbevis og mit kørekort, som er af den gamle slags. Jeg vil så se om de overhovedet reagerer på dette foto icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
Kørekort.jpg
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5485
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 407 gange
Blevet takket: 425 gange

Re: Nye oplysninger til bank-verden.

Indlæg af triumph »

Da jeg modtog spørgeskemaet fra danske bank, fik de samme smøre som ovenfor. Og med en afsluttende besked om at jeg ikke ville være instrumentet der skulle blåstemple Danske banks korrupte opførsel. Hvorfor jeg ikke ville udfylde spørgeskemaet.
Damen svarede at hun var ked af at jeg havde opfattet spørgeskemaet, som jeg havde.
Der er nu gået ca. 3 måneder, og jeg har stadigt ikke udfyldt spørgeskemaet, og har ikke hørt yderligt. Så mon det reelt betyder noget at lade vær.
Næppe.......
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5485
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 407 gange
Blevet takket: 425 gange

Re: Nye oplysninger til bank-verden.

Indlæg af triumph »

Fik lige et sindssygt billede i hovedet......:
Prøv lige og lige og forestille dig, samtalen hvis damen rent faktisk havde ringet til Putins fætter.....:
hallo..... Can i have you social security nummer
kreWhat...!??
Yes, we are calling from Danske, and would like to know if you maybe are in risk of committing money laundry. Theirfor i would like if to know if you are exposed receiving bribes, or handel unlisted money ?
Kree.....?
I am Putin's cousin......
You want to launder my money, yes....?

No, no. Danske is very much against money laundry ......

Kree.... you are calling me, why.. Why.....?

jammen altså.....
Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 233 gange

Re: Nye oplysninger til bank-verden.

Indlæg af Hjemme teori »

Jeg har ikke været i banken i 15 år og har ikke mødt en bankperson som måske vidste hvem jeg var i måske 20 år.

Men nu er de helt sikker på hvem jeg er, hvis de får kopi af mit pas og sygesikringsbevis. De har stadig ikke mødt mig, så hvordan ved de om billedet er af mig og hvis jeg tropper op, sammenligner de så med kopi'en af pasbilledet og håber det ikke er forfalsket?????

Jeg kan ikke se, hvad alt det varme luft i ringbind skal gøre godt for, hjælper hverken på hvidvask eller anden svindel.

Jeg er ved at sælge hus, der ville de have de samme kopier - nu har jeg aldrig mødt mæglerren, så hvordan kan de vide om jeg er mig?
Men deres forklaring er at deres forening anbefaler det, for at sikre mod hvidvask som de også skal, de ved bare stadig ikke om jeg er mig.
De kan godt nok se i tingbogen at jeg har ejet huset i 20 år, men hvis ikke det har kopi af af pas og sygesikringskortet, kan de ikke vide om det er en hvidvasks karrusel. (måske de bare er dumme, jeg ved det ikke?)
Mvh. Sophus
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: Nye oplysninger til bank-verden.

Indlæg af lamborg »

måske skulle de kikke på Kina hvor de er begyndt at vaske penge. Det må da være hvidvask i stor stil og endda med regeringes velsingnelse :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Besvar