Skal der være Vp på Sp?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
16
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Skal der være Vp på Sp?

Indlæg af Troldmand. »

Hej.
Når du læser, og svarer. Så se ikke på hvem, der har skrevet emnet.

Mit spørgsmål.
Skal der være varmepumpe debat på Sp. Eller ikke?
Hvis ikke varmepumpe debat ønskes. Også det der på sp sprog kaldes "hjælp til andre" Forstår jeg signalet. Og derfor selvfølgeligt undlader flere Vp skriverier.

Personligt vil jeg ønske, der kan diskuteres vp i fordragelighed på sp. Og hvorfor Vp på Sp. Jo. Der findes ingen steder på nettet, hvor der kan diskuteres vp, uden man bliver overfaldet af sælger. Der selvfølgeligt øjner en handel i horisonten.

Er man lige nu ikke ude og se på vp, kan det måske godt virke som, Hvad for den vp debat. Det har vi absolut ikke brug for her på et pilleforum. Men hvem ved, om ikke længe kommer der måske afgift på træpiller, og billedet vender, til vp bliver den vej vi alle skal. Hvem ved.

Skal vp debat være på sp, skal det på ingen måde køres som til nu. Indtil nu har det været en udfordring, at holde tungen lige i munden med den byge af udfordringer, der har været undervejs.

Svarer du herunder, så undlad at angribe mig, men før en saglig diskussion.

Jeg vil selvfølgeligt gerne svare på relevante spørgsmål. Må gerne være skarpe.

Ved første person angreb stopper jeg.

Brugeravatar
Flyball
Stoker XII
Stoker XII
14
Indlæg: 694
Tilmeldt: 11 aug 2009 19:00
Mit fyr: Panasonic luft/vand VP
Areal: 325 m2 + 70 m2
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: Midtsjælland
Blevet takket: 25 gange

Re: Skal der være Vp på Sp?

Indlæg af Flyball »

Troldmand. skrev: 31 aug 2019 21:25 Hej.
Når du læser, og svarer. Så se ikke på hvem, der har skrevet emnet.

Mit spørgsmål.
Skal der være varmepumpe debat på Sp. Eller ikke?
Hvis ikke varmepumpe debat ønskes. Også det der på sp sprog kaldes "hjælp til andre" Forstår jeg signalet. Og derfor selvfølgeligt undlader flere Vp skriverier.

Personligt vil jeg ønske, der kan diskuteres vp i fordragelighed på sp. Og hvorfor Vp på Sp. Jo. Der findes ingen steder på nettet, hvor der kan diskuteres vp, uden man bliver overfaldet af sælger. Der selvfølgeligt øjner en handel i horisonten.

Er man lige nu ikke ude og se på vp, kan det måske godt virke som, Hvad for den vp debat. Det har vi absolut ikke brug for her på et pilleforum. Men hvem ved, om ikke længe kommer der måske afgift på træpiller, og billedet vender, til vp bliver den vej vi alle skal. Hvem ved.

Skal vp debat være på sp, skal det på ingen måde køres som til nu. Indtil nu har det været en udfordring, at holde tungen lige i munden med den byge af udfordringer, der har været undervejs.

Svarer du herunder, så undlad at angribe mig, men før en saglig diskussion.

Jeg vil selvfølgeligt gerne svare på relevante spørgsmål. Må gerne være skarpe.

Ved første person angreb stopper jeg.
Selvfølgelig skal der da det, ligesom der skal være plads til alle former for debatter. Det er sproget og tonen i de enkelte indlæg der skal holdes fokus på, vi skal alle kunne være her uanset holdninger :shock:
Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die !

Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons
Fiffer
Stoker XI
Stoker XI
5
Indlæg: 514
Tilmeldt: 29 mar 2019 18:14
Mit fyr: Nbe 1016 kedel 10kw
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Dagligt forbrug: 6 kg
Årligt forbrug: 6
Har takket: 384 gange
Blevet takket: 108 gange

Re: Skal der være Vp på Sp?

Indlæg af Fiffer »

Er der ikke en vp sektion? Så er det da bare at dele viden og meninger i den, det behøver du da ikke spørge om lov til. Så for min skyld ingen alarm.
10 kw nbe 1016 kedel,140 kvm hus, murer af Guds nåde.
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
16
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Skal der være Vp på Sp?

Indlæg af Troldmand. »

Fiffer skrev: 31 aug 2019 22:07 Er der ikke en vp sektion? Så er det da bare at dele viden og meninger i den, det behøver du da ikke spørge om lov til. Så for min skyld ingen alarm.
Jo. Det var netop i den sektion, det gik rivende galt. Af samme grund jeg spørger. Hvis pillefolket havde holdt sig ude af sektionen, havde det set helt anderledes ud. Dermed ikke sagt pillefolket ikke må kommentere og deltage i tråden. Forskellen er, vil man deltage for at lave dårlig stemning, eller kommer for at søge viden. Mine tråde var oprette for at danne dialog for oplysning / og dele viden.
Fiffer
Stoker XI
Stoker XI
5
Indlæg: 514
Tilmeldt: 29 mar 2019 18:14
Mit fyr: Nbe 1016 kedel 10kw
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Dagligt forbrug: 6 kg
Årligt forbrug: 6
Har takket: 384 gange
Blevet takket: 108 gange

Re: Skal der være Vp på Sp?

Indlæg af Fiffer »

nu er det jo sådan man må finde sig i at folk er kritiske, og gerne sætter spørgsmål, hvis man ikke er enige,kan man ikke tåle at blive modsagt, så må man hellere holde sig ude af en debat. Det er jo ligesom betingelsen for en sund debat. Det er jo ikke noget diktatur vi lever i, troldmand. Men spm skrevet, post dine indlæg, og vær samtidig parat til at forsvare dem.
10 kw nbe 1016 kedel,140 kvm hus, murer af Guds nåde.

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10379
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Re: Skal der være Vp på Sp?

Indlæg af thy »

Helt enig det bør der være
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Skal der være Vp på Sp?

Indlæg af Lintz »

Nu spørger du jo så pænt - Troldmand - i trådstart, så skal jeg nok også svare pænt.

I bund og grund er der jo kun én der bestemmer hvad der skal være her af diverse forums. Det være sig kæledyrs-sektion, Styrings-teknik, Madlavning eller, som du nævner, Varmepumper.

"Hvis ikke varmepumpe debat ønskes." skriver du. Jeg tror absolut ikke der sidder nogen med holdningen at Varmepumpe-debat ikke høre hjemme her. Har ikke på noget tidspunkt læst det sådan. Alt den polemik der har været i netop Varmepumpe-sektionen har jo gået mere på at én bestemt bruger har tordnet frem med nogle påstande som andre så har modbevist. Det er ikke Varmepumpe-sektionen der er problemet - Det er brugeren....

Allerede i dit svar til "Fiffer" i går aftes går det galt.
Du svarer: "Hvis pillefolket havde holdt sig ude af sektionen, havde det set helt anderledes ud." Du sætter det op som det er "Stoker/Pille-folk kontra VP-folk" hvilket ikke passer - Problemet ved Varmepumpe sektionen er dig, Troldmand og din måde at agerer på når du møder modstand, men det har du bare så pokkers svært ved at indse.

Det ser du jo nok som et "Person-angreb" men det er der problemet ligger - Desværre :(
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: Skal der være Vp på Sp?

Indlæg af lamborg »

Modtageren bestemmer budskabet og ikke afsenderen . Det skal du huske troldmand.
Personligt er jeg ligeglad om det er et Vp forum her på sitet men jeg har svært ved at se hvad man skal bruge det til . VP vælger man for at få plug an play så hvorfor skulle man rode en helt masse med det ??. Problemt var nu også med den omtalte tråd at 99 % af alle indlæg fra trådstarter omhandlede hvor fantastisk VP var og at alle med pillefyr var godt dumme når de ikke kunne se lyset.
Og med de to indlæg du har skrevet i denne tråd starter du i den første med en teori om afgift på træpiller . Det er da muligt men jeg kan så sige at jeg tror at hvis flere og flere skifter til VP så falder afgiftnedsættelsen over 4000kwh væk for alle som ikke har CVR nr. Nr to indlæg er en sviner til alle de dumme pillefolk der bare skal holde sig væk af tråden . Og sådan en sviner regner du ikke med at du får svar på tiltale på eller hvad ??? Men hvad skal VP forum så indeholde ?? at en lille flok sidder og skrive til hianden om hvormange kwh de har brugt den og den dag . Rimeligt kedeligt .
Og hvis du ikke mener det sådan som du skriver men bare er dårlig til at kommunikere skriftligt så skulle du måske få konen til at læse dine indlæg igennem . Hun har jo rigelig med tid nu hvor hun ikke skal gå og brokke sig over det lorte pillefyr. :-).
Personligt angreb . Tja men når man skyder den ene vej må man regne med at der kommer noget den anden vej også :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 233 gange

Re: Skal der være Vp på Sp?

Indlæg af Hjemme teori »

Troldmand. skrev: 31 aug 2019 22:27 Jo. Det var netop i den sektion, det gik rivende galt. Af samme grund jeg spørger. Hvis pillefolket havde holdt sig ude af sektionen, havde det set helt anderledes ud. Dermed ikke sagt pillefolket ikke må kommentere og deltage i tråden. Forskellen er, vil man deltage for at lave dårlig stemning, eller kommer for at søge viden. Mine tråde var oprette for at danne dialog for oplysning / og dele viden.
Med den holdning, som jeg ikke deler, skal VP folket jo også holde sig ude af andre fora. Og så knækker filmen, eller også er vi tilbage til et helt nyt VP forum.

Og hvem må så kommentere under husdyr?
Mvh. Sophus
Fiffer
Stoker XI
Stoker XI
5
Indlæg: 514
Tilmeldt: 29 mar 2019 18:14
Mit fyr: Nbe 1016 kedel 10kw
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Dagligt forbrug: 6 kg
Årligt forbrug: 6
Har takket: 384 gange
Blevet takket: 108 gange

Re: Skal der være Vp på Sp?

Indlæg af Fiffer »

Tror desværre ikke troldmand ønsker dialog, med mindre man slår hælene sammen, og giver ham ret i alt han mener, det er bare ærgerligt, for tror i grunden han ku bidrage med meget mere, hvis han ønskede dialog, frem for konfrontation. Tror også der er et marked for varmepumper, og et stigende marked, men at påstå der helt sikkert kommer afgifter på piller, at pillefyr er dømt ude, det er vist at spå om fremtiden, omvendt ku jeg også spå der kommer flere afgifter på strøm. Det ville være ligeså valid en mening. Et er dog sikkert, døden og skatterne :))
10 kw nbe 1016 kedel,140 kvm hus, murer af Guds nåde.

Besvar