Nybegynder indenfor brug af pillefyr

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Blackspot4200
Stoker I
Stoker I
7
Indlæg: 8
Tilmeldt: 04 jun 2017 22:21
Mit fyr: BlackStar 1016
Areal: 132
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4270
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Høng (Løve)
Har takket: 4 gange
Kontakt:

Nybegynder indenfor brug af pillefyr

Indlæg af Blackspot4200 »

Hej alle sammen !

Jeg har hørt mere positivt om dette forum og var ikke tvivl om at det var herinde jeg skulle oprette en profil.

Min kæreste og jeg har netop købt hus og vi får nøglerne i næste uge, vi er jo super glade og spændte på den nye tid som husejere :)

I huset står der er Scotte BlackStar 1016 pillefyr, det har kørt i ca 2 år inden vi købte huset og da huset står tomt lige nu, er det slukket.

Jeg vil jo gerne købe et godt lager af træpiller ind men er i tvivl om hvilken type jeg skal købe samt om det skal være 6 eller 8 mm.

Har i nogen gode råd til en komplet nybegynder indenfor brug og drift af et pillefyr af denne type ?

Med venlig hilsen

Thomas

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Nybegynder indenfor brug af pillefyr

Indlæg af Lintz »

Det fyr du har er et godt og stabilt fyr som ikke burde volde dig nogle problemer i den næste tid.
Er det på stokercloud - Ellers prøv at få det når I er kommet på plads. Derved kan I få en del hjælp herinde fra da det er muligt at se hvordan fyret kører online.
Brug bare 8 mm og jeg sværger til Barlinek til min Scotte men må sige at der er meget religion inden for træpiller-
Ved I hvad tidligere ejer har brugt - Så brug de samme da der nok ikke er særlige problemer med dem.
Skriv gerne under din Avatar hvor i kommer til at bo ( Postnummer ) da der er mange der er hjælpsomme herinde og ikke går af vejen for lige at komme indenomkring til et lille fyrspark.

P.s. Velkommen til.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5495
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 408 gange
Blevet takket: 428 gange

Re: Nybegynder indenfor brug af pillefyr

Indlæg af triumph »

Her er nogle gode videoer:
https://www.youtube.com/watch?v=l5Tm-I1Cywo&t=13s

https://www.youtube.com/watch?v=5PBGvW7fhDQ&t=9s

https://www.youtube.com/watch?v=a271NueqOXA

https://www.youtube.com/watch?v=XN2ur1t2fQk

https://www.youtube.com/watch?v=8B3vWrr7gHA

https://www.youtube.com/watch?v=UF7BEmKAja8&t=21s

https://www.youtube.com/watch?v=r9nYpiCpfzY.

Som Linz siger er det et meget stabilt fyr. Dog ryger eltænderen ind i mellem, så hav en i reserve. De keramiske eltændere holder længere end standart tændere.
Du skal bruge lidt tid på og sætte dig ind i hvordan man afvejer, og justere flammen (Video 5 og 6)
pendec

Re: Nybegynder indenfor brug af pillefyr

Indlæg af pendec »

Lintz skrev:Er det på stokercloud - Ellers prøv at få det når I er kommet på plads. Derved kan I få en del hjælp herinde fra da det er muligt at se hvordan fyret kører online.
Du burde da vide at med stokercloud kommer internet, og internet har man på fast bopæl, og fast bopæl har de ikke der endnu, men først om en uge. Så præcis hvordan kom du på at de har det, og egentlig ved hvad du taler om.

Men de kan sikkert søge på emnet, stokercloud, og når de får en internet forbindelse i huset som de flytter ind i om 1 uge, så kan de begynde at tænke på at få det på nettet, så kan de hurtigere få hjælp.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Nybegynder indenfor brug af pillefyr

Indlæg af Lintz »

pendec skrev:Du burde da vide at med stokercloud kommer internet, og internet har man på fast bopæl, og fast bopæl har de ikke der endnu, men først om en uge. Så præcis hvordan kom du på at de har det, og egentlig ved hvad du taler om.

Men de kan sikkert søge på emnet, stokercloud, og når de får en internet forbindelse i huset som de flytter ind i om 1 uge, så kan de begynde at tænke på at få det på nettet, så kan de hurtigere få hjælp.
Har du fået det forkerte ben ud af sengen - Pendec ?????
Det kan da sagtens være på Stokercloud selv om de ikke bor der - Slap nu lige lidt af og tænk over hvad du skriver inden du farer i flint.

Og en god Pinse til dig.....
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Nybegynder indenfor brug af pillefyr

Indlæg af pendec »

Lintz skrev:Har du fået det forkerte ben ud af sengen - Pendec ?????
Det kan da sagtens være på Stokercloud selv om de ikke bor der - Slap nu lige lidt af og tænk over hvad du skriver inden du farer i flint.

Og en god Pinse til dig.....
altså? Hvordan vil fyret være på, hvis man er fraflyttet boligen, og internet lukket og man sikkert ikke vil betale abbo for dette.. Så go' pinse, og brug fornuften lidt.

VAR de tidligere beboere der, så ville trådstarter SIKKERT også spørge dem til råds, når de overtager, ik?
(LÆS: Huset står tomt)
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Nybegynder indenfor brug af pillefyr

Indlæg af Lintz »

pendec skrev:altså? Hvordan vil fyret være på, hvis man er fraflyttet boligen, og internet lukket og man sikkert ikke vil betale abbo for dette.. Så go' pinse, og brug fornuften lidt.

VAR de tidligere beboere der, så ville trådstarter SIKKERT også spørge dem til råds, når de overtager, ik?
(LÆS: Huset står tomt)
Pendec vil vist gerne diskuterer for diskussionens skyld - Derfor trækker jeg mig helt ud af denne tråd.
Gider det simpelthen ikke.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Blackspot4200
Stoker I
Stoker I
7
Indlæg: 8
Tilmeldt: 04 jun 2017 22:21
Mit fyr: BlackStar 1016
Areal: 132
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4270
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Høng (Løve)
Har takket: 4 gange
Kontakt:

Re: Nybegynder indenfor brug af pillefyr

Indlæg af Blackspot4200 »

Hej igen alle sammen !

Tusind tak for de informative indlæg, fyret er faktisk på stokercloud.dk, brugeren hedder "knudstrupvej"
Dejligt at høre, at der er ganske udmærket fyr, så er der mere ro i sjælen det hvad det angår :)

Super fedt men en stribe videoer som forklarer lidt af det grundlæggende, fyret er tændt lige nu men det kører ikke da huset jo står tomt.

Jeg vil med det samme kigge efter en ekstra eltænder.
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: Nybegynder indenfor brug af pillefyr

Indlæg af Zarge »

Blackspot4200 skrev:, fyret er faktisk på stokercloud.dk, brugeren hedder "knudstrupvej.
Nej det må du ha misforstået, når nu Pendec siger den ikke er... new18 new23 smiley_crocodile.gif

Hæ Hæ sorry, kunne i la vær 8)
Tillykke med huset, og fyret... :great:
pendec

Re: Nybegynder indenfor brug af pillefyr

Indlæg af pendec »

Zarge skrev:Nej det må du ha misforstået, når nu Pendec siger den ikke er... new18 new23 smiley_crocodile.gif

Hæ Hæ sorry, kunne i la vær 8)
Tillykke med huset, og fyret... :great:
Haha, ja den var go'

Min fejl og misforståelse i formuleringen, jeg sagde bare, DE NY EJERE ikke havde det på stokercloud.
Skulle jeg bare have læst og forstået at spørgsmålet var generelt og ikke ejerskabs formuleret ;) Så kunne tidligere ejer, som nævnt, godt have det online indtil overdragelse sker.

Men sjovt er mange griner, det man må huske når folk spørger/svarer næste gang, så griner vi uden at forklare årsagen, og sådan skal forum vel heller ikke fungere.

Besvar