Advarsel mod foto-vogne

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Advarsel mod foto-vogne

Indlæg af Lintz »

http://www.avisen.dk/flertal-vil-have-a ... 67931.aspx

http://nordjyske.dk/nyheder/flere-bilis ... 7/112/1513

Hvad siger I ?

Et flertal udenom regeringen mener åbenbart at når vi overtræder loven skal vi advares inden vi "bliver snuppet"
Måske vi skal udvide det til at alle patruljevogne skal køre med blåt blink og sirene konstant så indbrudstyve, overfalds- og voldtægtsmænd kan nå at komme væk inden de bliver snuppet.

Min klare holdning er, at når/hvis vi overtræder loven så skal det have en konsekvens - også når det gælder fart.

Ifølge artiklen i Nordjyske er der alt for mange som får en bøde på kr. 4500 +. Det betyder altså at de har overskredet hastighedsgrænsen med over 61% !!!!! Skal de advares så de kan sætte farten ned når de passerer fotovognen for derefter at drøne derud af igen ?

For øvrigt findes der udmærkede Apps som kan advare os om evt. fotofælder - Det må være nok.

P.s. Og nej - Jeg er ikke et lille dydsmønster som holder mig slavisk til fartgrænsen - Men et klip kan ikke komme på tale.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: Advarsel mod foto-vogne

Indlæg af Landlyst »

Nej det var bedre at det blev lavet sådan at de står på de FARLIGE strækninger i stedet for hvor de giver flest penge i statskassen.... For de står ofte steder hvor at 80km/t faktisk sagtens uden nogen fare kunne være 100km/t.... Sæt dem ved skoler f.eks. DER er det sgu farligt at køre for stærkt...
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Advarsel mod foto-vogne

Indlæg af Lintz »

Landlyst skrev:Nej det var bedre at det blev lavet sådan at de står på de FARLIGE strækninger i stedet for hvor de giver flest penge i statskassen.... For de står ofte steder hvor at 80km/t faktisk sagtens uden nogen fare kunne være 100km/t.... Sæt dem ved skoler f.eks. DER er det sgu farligt at køre for stærkt...
Nu var det sådan set ikke et spørgsmål om hvor de holder. For nogle gange kan man da godt undre sig over at de holder netop dér.
Men hvis de får trumfet deres lovforslag igennem, skal politiet jo skilte med det SELV om de flytter sig til et mere fornuftig sted - Som f.eks en skole som du nævner det.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: Advarsel mod foto-vogne

Indlæg af Landlyst »

Okay nej så skalde ikke skilte med det da.....
Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 47 gange

Re: Advarsel mod foto-vogne

Indlæg af vinther2 »

En god idè med advarselsskilte og det har jo længe været praktiseret, bl.a. på Sydmotorvejen hvor der er vejarbejde. Der har stået skilte med "Hastighedskontrol kan forekomme".

Jeg er aldeles ingen farttosse, men jeg går fuldt og helt ind for effektiv kontrol ved skoler, børnehaver, vejarbejde mm., men aldeles ikke på lige øde strækninger uden nogen form for bebyggelse. På de strækninger ville det til gengæld være helt i orden med en hastighedsbegrænsning på 90 km/t. i forhold til de nuværende 80 km/t.

Der bliver udskrevet bøder i massevis for dem som overskrider hastigheden med 4 - 15 km/t., men man må ikke glemme at man faktisk skal følge trafikken og de angivelser for hastigheden de pågældende steder. Dem som føler sig som rigtig gode bilister og konsekvent lægger sig på en hastighed af 60 - 65 km/t. hvor der er angivet 80km/t., er faktisk mere farlige end dem som overskrider med 10 km/t. Og det kan i yderste konsekvens også udløse en påtale/bøde. Faremomentet ligger jo i at andre bilister begynder at overhale og det er tit og ofte ved overhalinger at ulykkerne opstår.

Hvis folk bare ville køre med omtanke og kun køre bil når de kører bil, så er første skridt taget.
Og hvis vores kære politikere ligeledes ville udforme love og regler på en sådan måde at det helt åbenlyst er til for at gavne sikkerheden og ikke kun for at få penge i statskassen, så er næste skridt taget.

Ha` en rigtig god og trafiksikker fredag. :)

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Advarsel mod foto-vogne

Indlæg af Lintz »

vinther2 skrev:Advarselsskilte og det har jo længe været praktiseret, bl.a. på Sydmotorvejen hvor der er vejarbejde. Der har stået skilte med "Hastighedskontrol kan forekomme".

JEP - Men det er ikke lovpligtigt - og ikke mindst, det lille "kan" har stor betydning her.

Jeg går fuldt og helt ind for effektiv kontrol ved skoler, børnehaver, vejarbejde mm., men aldeles ikke på lige øde strækninger uden nogen form for bebyggelse. På de strækninger ville det til gengæld være helt i orden med en hastighedsbegrænsning på 90 km/t. i forhold til de nuværende 80 km/t.

Man kan jo altid diskuterer om hastigheden er sat rigtigt nogle steder, men der er da kommet differentieret hastighed nogle steder på hovedvejene (f.eks. 70 km/t ved kryds og 90 km/t nogle steder uden at den er sat som en motortrafikvej)
Kontrollen skal efter min mening være alle steder.
Og jeg har nu altså set lige så mange (eller få) fotovogne steder hvor det er "ok" - i små-byer (især på "færge-ruter"), på hovedevejene hvor der kun er 50 km/t eller på kringlede skovstrækninger samt ved vejarbejde
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Test7
Stoker I
Stoker I
8
Indlæg: 1
Tilmeldt: 10 okt 2015 16:32
Har takket: 1 gang

Re: Advarsel mod foto-vogne

Indlæg af Test7 »

Fast kamera i byzonerne og andre strækninger hvor hastighed er speciel farlig.
De skal selvfølgelig flyttes rundt. Så bliver der færre fartsyndere og trafikken langt mere sikker.
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11098
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 121 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Advarsel mod foto-vogne

Indlæg af Ulrik »

Hov, ovenstående indlæg fra Test7, er skrevet fra min test konto :oops:
MvH Ulrik©
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Advarsel mod foto-vogne

Indlæg af Lintz »

Ulrik skrev:Hov, ovenstående indlæg fra Test7, er skrevet fra min test konto :oops:
Alt forladt - Vi skal jo også tage hensyn til dem som ikke er så velbevandret inden for IT. :lol:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
bennylar
Stoker XI
Stoker XI
9
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Har takket: 104 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: Advarsel mod foto-vogne

Indlæg af bennylar »

Nej der skal ikke advares mod fotovogne eller anden fartkontrol, folk må bare betale hvad det koster når de kører for stærkt.. feks 10 km/t mere end tilladt kan betyde død for dig eller andre... Når en bil med 50 km/t holder stille kører den med 60 km/t stadig 44 km/t hvis de opdager faren forude.. lidt at tænke på hvad bare 10 km/t betyder..
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

Besvar