VALG

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 233 gange

Re: VALG

Indlæg af Hjemme teori »

Ja, men det kan vel også bruges på start indlægget?

Det forsøger vel også at diktere dit valg, måske endda endnu mere unuanceret en Claus indlæg. Det falder dig bare ikke for brystet, måske fordi du er enig.

Claus skriver bare sin holdning om at vi alle skal betale for at passe på hinanden, her er du så ikke enig og bruger nu ordet kommunistisk (som jeg læser det er meget negativt ladet).

Så hvis jeg skal vælge at forså dit indlæg med fandens briller:
Så hvis man vil passe på os allesammen er man kommunist, og ønsker tilstande sammenlignelige med Nord Korea.
Og siger man at socialdemokratiet vil flå pengene op at dine lommer er det bare OK.

Og Danmark har aldrig været kommunistisk. Selv på det "værste" tidspunkt i velfærdssamfundets dage.
I Krønikken er der en scene hvor Krag siger til Palle at de nok ikke tydeligt nok havde forklaret danskerne hvad velfærdssamfund betød. Og at danskerne troede det betød velstand.
Og det er vel det Claus forsøger at sige at folk hellere vil have velstand end velfærd. Eller endnu værre at de bare tager velfærden for givet og nu vil have "mere" velstand.

Og jeg tror ikke på at kommunisme kan fungere, da mennesker er for dovne, hvis ikke de kan se en umiddelbart gevinst ved en handling.
Men dit brug af ordet kommunist har ikke meget med det at gøre, når du skriver at det skal diktere dit valg. Det må være ud fra de lande du har set som er blevet kaldt kommunistiske. Som reelt er kommunistiske diktaturer hvilket i sig selv er modsigende.
https://marxist.dk/artikler/avis/5530-g ... nisme.html

Jeg er ikke kommunist eller det der ligner, men jeg tror på den danske model som hastigt undergraves af bla. globalisering, der indirekte dikterer at vi skal gå efter laveste fællesnævner.
Mvh. Sophus

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 233 gange

Re: VALG

Indlæg af Hjemme teori »

lamborg skrev: 08 jun 2019 10:33 Med alle disse ønsker som folk fremsætter i tråden er der nogen gennemgående . Menlig rendyrket mig selv mig selv mig selv og så de andre . Har i fuldstændigt glemt at det er fællesskabet der har gjort at i sønner af alm hårdarbejdende mennesker ikke sidder i lort til halsen . Vi skal have fælesskabet tilbage frem for alt det der mig selv nærmest . Og det har et flertal af befolkningen heldigvis forstået . Hvis i mener at egoismen skal i højsæde og alle skal selv betale til forsikringer og enhver skal selv holde sine penge i lommen så vil jeg minde jer om at der er ikke lommer i det tøj i skal herfra i .
Jeg vil nu også sige at Claus indlæg er meget generaliserende, da der faktisk kun er 2 indlæg med Ønsker. Det første der ikke ønsker social demokratiet.
Og det andet som har noget mere substands og som jeg ikke synes Claus påstand passer på. Det sigter, om man er enig i punkterne eller ej, på hvordan vi passer på vores fællesskab.
Mvh. Sophus
pendec

Re: VALG

Indlæg af pendec »

MichaelK skrev: 08 jun 2019 09:23 Jeg vil lige gøre opmærksom på, at jeg ikke vil bruge ret meget tid her, på at diskuttere mit indlæg. Jeg ved udmærket at
politiske emner virkelig kan få folk på barrikaderne, og jeg gider ikke bruge tid på at diskutere hvert et komma i indlægget.
Forsat rigtig god pinse :great:
Jeg vil bare endnu engang afslutte mine ord med et par kloge ord fra MichaelK her. :great: :great:

Et par simple ord, drager lange og uendelige debatter med sig, det gider jeg sgu ikke bruge tid på.
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: VALG

Indlæg af lamborg »

Pendec. Dit første indlæg er total sort . Jeg har i mit indlæg ikke på noget sted anfægtet den måde valg foregår så hvor f..... du hev den hat op er mig en gåde .
Jeg har derimod anfægtet den spirende liberalisme der har indebær "mig selv" fænomenet og har vokset sig stor selv for alm borgere som jo nyder godt af den måde vi i Danmark har skruet tingene samme på . Nemlig et fællesskab hvor vi sammen løfter de opgaver der skal løses . Men denne side af samfundet er nu i mange år blevet udsultet på bekostning af skattelettelser og andre besparelser og det efter det princip af dem der har meget skal mere gives.
Og lad mig slå fast kommunist eller ej (kald mig hvad du vil jeg er ligeglad ) jeg har ikke noget imod at folk tjener mange penge men samfundet har også skabt dem og det er på folk der arbejder få dem de tjener deres penge så derfor er det vel ikke så meget at forlange at de bidrager til den fælles kasse alt efter størrelsen på tegnebogen. Der er jo nok ikke nogen af dem der kommer til at gå fra hus og hjem af den grund + man kan kun køre i en bil af gangen så man behøver ikke skattelettelser til bil nr 7 .
Der snakkes meget fra liberal side om at Danmark har verdens højeste skattetryk . Men jeg har aldrig set en udregning på hvad det koster af din indkomst i mdr feks i USA når du lægger forsikringer og skat sammen så du har den samme dækning som du har her i Danmark .
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 233 gange

Re: VALG

Indlæg af Hjemme teori »

Jeg hørte en sjovt indlæg i radioen hvor et parti ville gøre tandlæger gratis for borgerne ligesom sygehuse.

Med det samme spurgte den kvikke journalist hvor pengene skulle fra (7millarder skulle det efter sigende koste).

Vi fik aldrig noget præcist svar!

Men jeg tænkte - bliver det 7millarder dyrere end i dag? min tandlæge er i hvert fald ikke gratis, så det jeg betaler nu, kunne jeg vel nok ligge i skattekassen, hvis ikke jeg skulle betale dem til tandlægen. Og det endda uden at brokke mig nævneværdigt.
Mvh. Sophus

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 202 gange
Blevet takket: 238 gange

Re: VALG

Indlæg af BWJ »

Hjemme teori skrev: 08 jun 2019 18:07 Jeg hørte en sjovt indlæg i radioen hvor et parti ville gøre tandlæger gratis for borgerne ligesom sygehuse.

Med det samme spurgte den kvikke journalist hvor pengene skulle fra (7millarder skulle det efter sigende koste).

Vi fik aldrig noget præcist svar!
Men jeg tænkte - bliver det 7millarder dyrere end i dag? min tandlæge er i hvert fald ikke gratis, så det jeg betaler nu, kunne jeg vel nok ligge i skattekassen, hvis ikke jeg skulle betale dem til tandlægen. Og det endda uden at brokke mig nævneværdigt.
Er vi så ikke snart derhenne, hvor det ville være bedre at aflevere hele ens løn, og så få rationeringsmærker til det mest fornødne uforudsete.
Så kunne alt jo være gratis, :shock:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 233 gange

Re: VALG

Indlæg af Hjemme teori »

BWJ skrev: 08 jun 2019 18:51 Er vi så ikke snart derhenne, hvor det ville være bedre at aflevere hele ens løn, og så få rationeringsmærker til det mest fornødne uforudsete.
Så kunne alt jo være gratis, :shock:
Hej BWJ

Jeg kunne af første indlæg godt gennemskue din holdning men det bliver lidt trivielt når man bare kaster floskler.

Jeg vil gerne leve i et velfærdssamfund som Danmark hvor vi passer på hinanden, Og selvom jeg kan se mange ting der ikke dur, ville jeg ikke bytte for det du plædere for og som der lige PT heller ikke er flertal for i befolkningen.
Mvh. Sophus
Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 233 gange

Re: VALG

Indlæg af Hjemme teori »

BWJ skrev: 08 jun 2019 18:51 Er vi så ikke snart derhenne, hvor det ville være bedre at aflevere hele ens løn, og så få rationeringsmærker til det mest fornødne uforudsete.
Så kunne alt jo være gratis, :shock:
Og når det er sagt, skriver jeg jo ikke at jeg er hverken for eller imod gratis tandlæge. (det har jeg ikke tage stilling til)

Men det er sjovt at når staten skal betales noget for en (her tandlæge) så må det ikke koste , men går man til tandlægen i dag, må det gerne.
Det var i hvert fald journalistens indfaldsvinkel og politikeren spillede med.
Mvh. Sophus
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 202 gange
Blevet takket: 238 gange

Re: VALG

Indlæg af BWJ »

Hjemme teori skrev: 08 jun 2019 19:05 Hej BWJ

Jeg kunne af første indlæg godt gennemskue din holdning men det bliver lidt trivielt når man bare kaster floskler.

Jeg vil gerne leve i et velfærdssamfund som Danmark hvor vi passer på hinanden, Og selvom jeg kan se mange ting der ikke dur, ville jeg ikke bytte for det du plædere for og som der lige PT heller ikke er flertal for i befolkningen.
Bare sjovt hvor mange der har stemt rødt, når selvsamme vælgere vil have mere velfærd og lighed, det kalder man disharmoni :lol: https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... se/7646799
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: VALG

Indlæg af lamborg »

BWJ ... Bare sjovt hvor mange der har stemt rødt, når selvsamme vælgere vil have mere velfærd og lighed, det kalder man disharmoni :lol:

Er du helt sikker på du ved hvad du har stemt ??? Når man stemmer rødt er det jo netop fordi man går ind for en styrket velfærd og et sammenhold hvor vi passer på hinanden . Hvordan kan det være en disharmoni ???

Og at fiske en artikel frem fra tiden under finanskrisen hvor man var nødt til at spare er da vist for åndsvagt og det signalere i øvrigt at det vrøvl med at de røde er uansvarlige med penge ikke passer :-) Tænk nu lige på at ALLE aviser i danmark er ejet af kapitalister som ikke ønsker at betale skat .

Næ du ægte disharmoni er når man bor på et slot i udlandet og derved ikke er skattepligtig i Danmark og himler op om at vi betaler alt for meget i skat :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Besvar