Hjælp til passat c1 fyr
-
- Stoker I
- 13
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 08 feb 2011 21:00
- Mit fyr: Passat compac C1 400l fra 97
- Areal: 167
- Brændsel: Piller
- Fremviser gerne i postnummer: 9750
- Dagligt forbrug: 30-50kg
Hjælp til passat c1 fyr
Hej
Skal bruge hjælp til mit passat c1 fyr. har ca for 8 måneder siden fået sat ny styrring i mit fyr fra 97 og fået sat Styring til Compact KAB . synes ikke den brænder pillerne ordentligt og bruge 48kg pr døgn og med gamle styrring ca 25-30 kg pr døgn.
Synes det er for dyrt at køre med. stor standart som der står fra passat.
Har skrevet til passat og fik besked på at
Du kan prøve at sætte min. luft i modulerene op til 30% for at gå i pause.
Hjælper ikke
Nogle der kan hjælpe
MVH
Johnny larsen
Skal bruge hjælp til mit passat c1 fyr. har ca for 8 måneder siden fået sat ny styrring i mit fyr fra 97 og fået sat Styring til Compact KAB . synes ikke den brænder pillerne ordentligt og bruge 48kg pr døgn og med gamle styrring ca 25-30 kg pr døgn.
Synes det er for dyrt at køre med. stor standart som der står fra passat.
Har skrevet til passat og fik besked på at
Du kan prøve at sætte min. luft i modulerene op til 30% for at gå i pause.
Hjælper ikke
Nogle der kan hjælpe
MVH
Johnny larsen
-
- Stoker V
- 16
- Indlæg: 158
- Tilmeldt: 15 feb 2008 17:32
- Mit fyr: Scotte 10 Kw, Blackstar, semirens, V 6,7
- Areal: 200
- Brændsel: Træpiller
- Årligt forbrug: Ca. 5
- Geografisk sted: Syd Fyn, 5771
Re: Hjælp til passat c1 fyr
Hej Johnny Larsen
Vil lige høre lidt mere om C1.
Har den kørt ordentlig indtil nu?
Kommer der aske op og ligge inden skorstensrøret?
Hvad står max. luft i modulerende?.
MVH
Futte
Vil lige høre lidt mere om C1.
Har den kørt ordentlig indtil nu?
Kommer der aske op og ligge inden skorstensrøret?
Hvad står max. luft i modulerende?.
MVH
Futte
-
- Stoker I
- 13
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 08 feb 2011 21:00
- Mit fyr: Passat compac C1 400l fra 97
- Areal: 167
- Brændsel: Piller
- Fremviser gerne i postnummer: 9750
- Dagligt forbrug: 30-50kg
Re: Hjælp til passat c1 fyr
Synes ikke det har kørt rigtig siden den nye styring.ja der kommer meget aske i skorsten rør. renser der hver 4 dag. Og max blæseluft 85%
-
- Stoker V
- 16
- Indlæg: 158
- Tilmeldt: 15 feb 2008 17:32
- Mit fyr: Scotte 10 Kw, Blackstar, semirens, V 6,7
- Areal: 200
- Brændsel: Træpiller
- Årligt forbrug: Ca. 5
- Geografisk sted: Syd Fyn, 5771
Re: Hjælp til passat c1 fyr
Så tror jeg at din blæser giver formeget luft.
Når man sætter o2 % ind for min, 1/3, 2/3 og max. så forudsætter man at blæseren skal give en bestemt mængde luft, det gør de ikke, så derfor tror jeg din giver formeget luft.
Har selv haft samme problem efter jeg skiftede blæsermotor, også med meget aske i søgrør.
Nu har jeg efter mange forsøg, og med passat hjelp, fundet en passende indstilling.
o2% 1% ned i forhold til det der står i manualen.
Max. luft fra 85% til 65%.
Og en lille reduktion af blæserluft, på blæsermotoren.
Det var hvad jeg måtte gøre, men det afhænger af hvor meget din blæsermotor giver.
Hvis du vil prøve dætte, så lad fyret køre i nogle minutter, og kig så på flammerne, de må ikke stå og brænde dovent oppe under den vandrette sten.
Husk altid at skrive hvordan det hele står inden der laves om på noget.
MVH Futte
Når man sætter o2 % ind for min, 1/3, 2/3 og max. så forudsætter man at blæseren skal give en bestemt mængde luft, det gør de ikke, så derfor tror jeg din giver formeget luft.
Har selv haft samme problem efter jeg skiftede blæsermotor, også med meget aske i søgrør.
Nu har jeg efter mange forsøg, og med passat hjelp, fundet en passende indstilling.
o2% 1% ned i forhold til det der står i manualen.
Max. luft fra 85% til 65%.
Og en lille reduktion af blæserluft, på blæsermotoren.
Det var hvad jeg måtte gøre, men det afhænger af hvor meget din blæsermotor giver.
Hvis du vil prøve dætte, så lad fyret køre i nogle minutter, og kig så på flammerne, de må ikke stå og brænde dovent oppe under den vandrette sten.
Husk altid at skrive hvordan det hele står inden der laves om på noget.
MVH Futte
-
- Stoker I
- 13
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 08 feb 2011 21:00
- Mit fyr: Passat compac C1 400l fra 97
- Areal: 167
- Brændsel: Piller
- Fremviser gerne i postnummer: 9750
- Dagligt forbrug: 30-50kg
- Raverlution
- Stoker IV
- 16
- Indlæg: 142
- Tilmeldt: 18 nov 2007 16:41
- Mit fyr: Passat c2 400L. fra 1996 M. Ilt-styrring
- Areal: 210
- Brændsel: Hvede
- Fremviser gerne i postnummer: 6330
- Dagligt forbrug: Feb-Mar 09. 25-30 kg
- Geografisk sted: Padborg
Re: Hjælp til passat c1 fyr
Har det hjulpet?
ellers prøv og skriv dine indstillinger.
ellers prøv og skriv dine indstillinger.
Mvh Kenn.
Mit fyr:) viewtopic.php?f=19&t=4662 (Viser gerne frem)
Passat c2 400L med iltstyring og reduktionssæt. 210 m2 bolig opvarmet til 24 grader + vvb
Mit fyr:) viewtopic.php?f=19&t=4662 (Viser gerne frem)
Passat c2 400L med iltstyring og reduktionssæt. 210 m2 bolig opvarmet til 24 grader + vvb
-
- Stoker I
- 13
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 08 feb 2011 21:00
- Mit fyr: Passat compac C1 400l fra 97
- Areal: 167
- Brændsel: Piller
- Fremviser gerne i postnummer: 9750
- Dagligt forbrug: 30-50kg
Re: Hjælp til passat c1 fyr
Nej har desværre ikke virket. Har også snakket med Passat og sagde jeg skulle prøve ranse dyser i brændekammer og luft rør. Det har heller ikke virket. Instilling er o2 ved min 16.0% ved 1/3 13.5%ved 2/3 11% max 7% min br 2s min luft 10% max luft 65%
-
- Stoker V
- 16
- Indlæg: 158
- Tilmeldt: 15 feb 2008 17:32
- Mit fyr: Scotte 10 Kw, Blackstar, semirens, V 6,7
- Areal: 200
- Brændsel: Træpiller
- Årligt forbrug: Ca. 5
- Geografisk sted: Syd Fyn, 5771
Re: Hjælp til passat c1 fyr
lige nu har jeg et br. på 14 s.
Din over og under luft står det også som i manualen?
Når du siger at det ikke virker, hvordan viser det sig så. Er der ingen forskel?.
Hvorlang tid lader du fyret køre inden du afgøre virkningen?
Hvis du tager blæseren af, og måler afstanden imellem de vinger der sidden på den del der køre rundt, og den faste del skal der iflg. passat væer 7-8mm. Er den minder giver din blæser for meget luft. Min blev leveret med en afstand på 5mm.
MVH Futte
Din over og under luft står det også som i manualen?
Når du siger at det ikke virker, hvordan viser det sig så. Er der ingen forskel?.
Hvorlang tid lader du fyret køre inden du afgøre virkningen?
Hvis du tager blæseren af, og måler afstanden imellem de vinger der sidden på den del der køre rundt, og den faste del skal der iflg. passat væer 7-8mm. Er den minder giver din blæser for meget luft. Min blev leveret med en afstand på 5mm.
MVH Futte
-
- Stoker I
- 13
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 08 feb 2011 21:00
- Mit fyr: Passat compac C1 400l fra 97
- Areal: 167
- Brændsel: Piller
- Fremviser gerne i postnummer: 9750
- Dagligt forbrug: 30-50kg
Re: Hjælp til passat c1 fyr
Det køre i et døgn. Afstanden til blæsehjul. Den kan ikke kommer længere ind. Der kan ikke sidde et ku...hår mellem pladen før den rammer boldene til af skrue blæsemotoren fast. Skal siges har også prøvet bygge jord vold op i brændkammer for at få brændt mine piller ordentlig. har lige nu kl ca 21 prøvet af ligge et par store sten ind i hver side så der er 10cm den kan få asken ud af .
Senest rettet af johnnyvl 04 mar 2011 21:15, rettet i alt 1 gang.
- Raverlution
- Stoker IV
- 16
- Indlæg: 142
- Tilmeldt: 18 nov 2007 16:41
- Mit fyr: Passat c2 400L. fra 1996 M. Ilt-styrring
- Areal: 210
- Brændsel: Hvede
- Fremviser gerne i postnummer: 6330
- Dagligt forbrug: Feb-Mar 09. 25-30 kg
- Geografisk sted: Padborg
Re: Hjælp til passat c1 fyr
Nu fyrer jeg normalt med korn men de par gange jeg har fyret træpiller har jeg ikke ændret mine indstillinger og det kører super. prøv dette.johnnyvl » 04 Mar 2011, 19:25 skrev:Nej har desværre ikke virket. Har også snakket med Passat og sagde jeg skulle prøve ranse dyser i brændekammer og luft rør. Det har heller ikke virket. Instilling er o2 ved min 16.0% ved 1/3 13.5%ved 2/3 11% max 7% min br 2s min luft 10% max luft 65%
O2 min--> 15.5%, 1/3--> 13.5%, 2/3--> 12.5%, max--> 10%
Min blæser 25 sek. max blæser 70%, brændstof interval, 8 sek. og så med piller skal den næsten have fuld ovenluft, (ca hel halv cm ned fra toppen)
Det er ikke sådan du har fået en styring med den gl eeprom i? kan ikke lige huske hvordan man ser hvilken version det er! men der var en del der havde problemer med forøget brændsel, ved skift.
Men prøv det , det er et forsøg værd.
Er du sikker på at alle pakninger er 100% tætte? ( magasin, ved røgrør og låge? ) er de over 4 år så skift dem, koster ca 150 for glassnoren inkl lim ved vvseksperten. og 200 for magisinpakningen
Mvh Kenn.
Mit fyr:) viewtopic.php?f=19&t=4662 (Viser gerne frem)
Passat c2 400L med iltstyring og reduktionssæt. 210 m2 bolig opvarmet til 24 grader + vvb
Mit fyr:) viewtopic.php?f=19&t=4662 (Viser gerne frem)
Passat c2 400L med iltstyring og reduktionssæt. 210 m2 bolig opvarmet til 24 grader + vvb