Hmm.
Er der en forskel på de nye og moderne (med hele pivtøjet) benekovs og så de gamle l25/vl50´ere...
Altså, er de "gamle" modeller mere stabile, eller er det bare mig der tolker nowet på de indlæg der generelt har været i debatten....
Soc
Nye benekov vs. gamle benekov
- soc
- Stoker XV
- 17
- Indlæg: 1158
- Tilmeldt: 23 dec 2006 16:27
- Mit fyr: Benekov vl 50
- Areal: 120
- Brændsel: gratis solsikkepiller samt smuld
- Dagligt forbrug: rigeligt
- Årligt forbrug: alt det det kræver
- Geografisk sted: Nordjylland
- Klaus
- Stoker XVIII
- 17
- Indlæg: 3772
- Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
- Mit fyr: MGM Comfort 15KW
- Areal: 185kvm
- Brændsel: De billigste træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6900
- Dagligt forbrug: 10-16kg
- Årligt forbrug: Forventet 4 ton
- Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
- Har takket: 3 gange
- Blevet takket: 2 gange
Tjaa måske har Liagro en situationsrapport ??
Men mon ikke det er børne sygdomme?
Men mon ikke det er børne sygdomme?
Selvforsynernes samlingsted: https://www.facebook.com/groups/126990627465139/
-
- Stoker IV
- 17
- Indlæg: 126
- Tilmeldt: 25 feb 2007 12:04
- Mit fyr: MGM Comfort
- Areal: 160
- Brændsel: Diverse piller
- Fremviser gerne i postnummer: 7480
- Geografisk sted: Vildbjerg
- Kontakt:
Hej Soc
De gamle uden iltstyring L25/50 er de mest ukomplicerede og de kører også selv om indstillingerne er lidt ude i skoven, dvs de fortsætter med at kører selvom forbrændingen er uden for det optimale område,
Kedler med iltstyring gør vrøvl hvis der feks. er højt skorstenstræk pga manglende trækstabilisator eller andet, dette mener jeg er en fordel da du så for retten den egentlige fejl og derved opnår en bedre økonomi.
Med hensyn til R 15 var der nogle fejl hos 5-10% af den første større serie vi sendte ud til kunder, fejl som vi ikke havde afslørert hos de 5 kedler vi havde haft ude at kører et år i forvejen. Idag har vi troværdige statistikker da der er over 250 R 15 i drift i DK, og den viser sig at være et lige så stabilt produkt som de gamle, da den har fået rettet de små børnesygdomme der var hos første serie.
Hilsen Karsten
De gamle uden iltstyring L25/50 er de mest ukomplicerede og de kører også selv om indstillingerne er lidt ude i skoven, dvs de fortsætter med at kører selvom forbrændingen er uden for det optimale område,
Kedler med iltstyring gør vrøvl hvis der feks. er højt skorstenstræk pga manglende trækstabilisator eller andet, dette mener jeg er en fordel da du så for retten den egentlige fejl og derved opnår en bedre økonomi.
Med hensyn til R 15 var der nogle fejl hos 5-10% af den første større serie vi sendte ud til kunder, fejl som vi ikke havde afslørert hos de 5 kedler vi havde haft ude at kører et år i forvejen. Idag har vi troværdige statistikker da der er over 250 R 15 i drift i DK, og den viser sig at være et lige så stabilt produkt som de gamle, da den har fået rettet de små børnesygdomme der var hos første serie.
Hilsen Karsten
- soc
- Stoker XV
- 17
- Indlæg: 1158
- Tilmeldt: 23 dec 2006 16:27
- Mit fyr: Benekov vl 50
- Areal: 120
- Brændsel: gratis solsikkepiller samt smuld
- Dagligt forbrug: rigeligt
- Årligt forbrug: alt det det kræver
- Geografisk sted: Nordjylland
Takker for svaret Liagro. Børnesygdomme er svære at undgå. De kan skyldes forskellige ting, som er svære at tage højde for.
Jeg er på en måde glad for at have en "gammel" der kan køre selvom den ikke har perfekte indstillinger.
Dog har jeg et forbrug der er meget fornuftigt og kan let kontrollere anlægget.
Selvfølgelig skal man rette/tilpasse sit anlæg optimalt så det kører så godt som muligt. Optimere med trækstabilisator, røgvender, korrekt skorstenstræk oma.
Den 1 model i en serie ved en bil, er jo også den mest problematiske, og den sidste der kommer er den mest stabile. Sådan er det jo...........
soc
Jeg er på en måde glad for at have en "gammel" der kan køre selvom den ikke har perfekte indstillinger.
Dog har jeg et forbrug der er meget fornuftigt og kan let kontrollere anlægget.
Selvfølgelig skal man rette/tilpasse sit anlæg optimalt så det kører så godt som muligt. Optimere med trækstabilisator, røgvender, korrekt skorstenstræk oma.
Den 1 model i en serie ved en bil, er jo også den mest problematiske, og den sidste der kommer er den mest stabile. Sådan er det jo...........
soc
---- soc, også kaldet Stumpen. Nu ved i hvorfor c004.gif