Det er ikke "kun" shunten der skal være korrekt. Også shuntføler og fremløbspumpe. Både pumpe og føler skal være indenfor shuntkredsløbet.... måske logik....
Jeg fik 3000 fra forsikring (pga kortslutning i boks) og 1000 kr for snegl og pilleboks og 2000 for TB brænderen og kedlen med lidt tilbehør. Så holder du dig i den prisklasse så er der efterspørgsel via DBA
Det må ikke genopstilles så der skal være en der kan bruge det som reservedele....
Ok det var en god pris du fik, - jeg har sagt til ham han skal regne med 3000 kr
Jeg ved godt det ikke må genopstilles - det skal sælges om reservedele
Der er MANGE tal der kan rettes til. Køb stokerkontrol og så kan de rettes over nogle dage mens der foretages justeringer. Dem der med fordel kan rettes er:
PID regulering
Blæser
Blæserkorrektion
Indvejning
Kedel max
Kedel min
Max effekt
Blæser rens
Skorstenstræk
Pausefyring
Eventuel timere/urstyring
Sååå..... stokerkontrol er sagen. Jeg har i hvertfald bragt mit forbug ned med ca 30% på den baggrund (med stor hjælp fra Taagman herinde)
Se vedhæftede billede af mit fyrs data før og efter regulering
Øverste billede viser hvordan en "brian" billist (undskyld Brian'er...) kører. Enten med fuld pedal eller fuld bremse. Ikke særlig økonomisk. Nederste billede viser "morfar" kørsel med frigear og laaaangsom accelration. Det sparer brændstof. Bemærk regulering blev foretaget sent på øverste billede....
Jeg har ikke så meget forstand på det endne, men det kommer vel. Ved godt at stokerkontrol er vejen frem, men jeg skal jo også have noget der kan overføre det trådløst til min computer, som står ca. 30-35 m fra fyret.
Morten J » 06 Feb 2011, 22:08 skrev:Jeg har ikke så meget forstand på det endne, men det kommer vel. Ved godt at stokerkontrol er vejen frem, men jeg skal jo også have noget der kan overføre det trådløst til min computer, som står ca. 30-35 m fra fyret.
ja, nu købte jeg jo fyret af dig Søren, så jeg giver dig nok et kald imorgen, så kan vi lige få en snak om det stokerkontrol. Var lige ovre og se til fyret, og det står ligenu på 43 graderi kedel, og 83 grader i røggastemp. Håber da det står en del højere imorgen tidlig.