Hej
Det forstår jeg ikke. Det lyder mærkeligt, at et så hæderkronet kedelfirma, som Baxi. Skulle kunne have fremstillet et produkt der er så dårligt som du beskriver det..
Der var jo også den mulighed, at der er noget i vejen med din kedel. Er der nogle af lufthullerne der er stoppet eller er der en defekt ved røgsugeren. Måske hærden er ved at være færdig. Eller noget andet.
Når de røgturbolatorer er svære at få op. Er det så fordi de er sodet til med slagger. Så kan det jo være det er fordi, forbrændingen ikke er så god. Der skal helst være lysgule/ blå flammer i underforbrændingen og ingen røg op fra skorsten. Der kan afhængig af årstiden komme hvid damp. ( røgen der kondenserer) op af skorsten.
Ikke da at jeg ikke forstår dig. Jeg havde selv en stoker fyr fra det pågældende firma. Det kørte ad h...... til. Jeg var også sikker på det var noget af det værste, forbistrede, kedel skrammel, der nogensinde var opfundet. Men, jeg kan både læse herinde og når jeg taler med folk, at de er utrolig glade for den type stokerfyr.
Så enten har mit stokerfyr haft en deffekt eller også er det kedelfyreren ( mig) der ikke har haft nok tjek på det der.
Det var forresten en baxi ( hs tarm) 1,5 multihead.( Jeg skulle jo nok bare have kendt Troldmanden Thy, dengang. Så havde jeg nok fået det til at fungere.
)
mvh
Pelle
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.