Ohøj, der Bolværksmatros og velkommen til på dækket!
Det er super at du vil skrive herinde og dennegang hjælpe mig!
Jeg har desværre kun 3 pt1000 følere (dem, som fulgte med: 2 hvide og 1 rød). Den røde sidder på S1 (toppen af fangeren). De 2 hvide sidder på S2 (bunden af tanken) og S4 (toppen af tanken).
Jeg havde set S3, som være det samme som S1 da den jo sad på den udvendige veksler imellem fangeren og tanken.
Jeg kommer derfor nok til at skulle købe en pt1000 føler af dig, hvis der skal anvendes 1 føler mere!
Min 3-vejs ventil sidder så på returen af mine 2 radiatorer før den ryger tilbage til fangeren.
Mener du så ikke at jeg skal måle temperaturen S3 efter 3-vejs zoneventilen?
Er det korrekt opfattet at når A2 udgangen trækkes så skal 3-vejs ventilen åbne for den øverste veksler?
Aha, "Vorrang" skal sættes til 12 betyder således at A2 vil trække og der lades i øverste radiator som det primære?
Jeg ønsker max 70 grader i toppen af tanken - resten skal lades i bunden af tanken...
Om sommeren slukkes for gulvvarmen og stoker...
Der sidder en 200L kappebeholder over tanken, som selvcirkulerer - ville der være nogen idé i at flytte S4 derop i toppen af den?
Jeg har altså 1400L til rådighed. Ganske rigeligt med 6.6m2 batec fangere!
Kan du også hjælpe mig lidt med værdierne, idet jeg har prøvet en del frem og tilbage. En kort forklaring vil gøre underværker....
Jeg laver lige en powerpoint tegning af mit anlæg med de forskellige betegnelser på for det er lidt lettere for andre at følge med!
Endnu en gang velkommen til!