Stedet hvor alt til stokeren diskuteres. Deltag i debatten og få svar på dine spørgsmål
Spring til indhold
Du har deaktiveret javascript og dermed vores annoncer!Hvorfor det ikke er en god ide, kan du se mere om her:Blokering af Annoncer
Indlæg af agentjensen » 21 nov 2008 08:13
Indlæg af Flunk » 21 nov 2008 08:47
Indlæg af Troldmand. » 21 nov 2008 08:48
agentjensen skrev:Hej Alle. Halvdelen af vores hus er fra 1978 og der er radiatorer i 3 værelser der ligger lige ved siden af hinanden. Termostaterne på radiatorene er gamle og de skal skrues helt op på 4 for at der bliver varme i radiatorene. Men det banker i rørene når der lukkes varme i radiatorene - det lyder som om rørene i gulvet giver sig i takt med at der strømmer varmt vand igennem og varmer rørene op. Det gælder i alle 3 værelser - uafhængigt af hinanden. Er der noget jeg kan gøre for at mindske/fjerne dette banken??? Mvh Hvis ventilen på en eller ande mystisk måde, er blevet vendt forkert på et tidspunkt kan de banke, frekvensen er som regel afhængig af hvor meget, der er åbnet for ventilen. Altså ind på ventilen er blevet til ud. AgentJensen/Michael
Indlæg af agentjensen » 21 nov 2008 09:10
Indlæg af Troldmand. » 21 nov 2008 09:25
Indlæg af Flunk » 21 nov 2008 09:27
Indlæg af agentjensen » 21 nov 2008 10:34
Indlæg af Troldmand. » 21 nov 2008 10:41
agentjensen skrev:Radiatorene bliver varm i toppen først. Kigger lige ventilhuset i aften når jeg er hjemme. - Og der her forstå jeg stadig ikke - forklaring for dummies søges: "hvis ventilen er blevet drejet så det der oprindeligt skulle skrues i radiatoren, er blevet til der, hvor røret er blevet skruet på"--------------JA...... AgentJensen / Michael
Indlæg af Flunk » 21 nov 2008 10:43
agentjensen skrev:Radiatorene bliver varm i toppen først. Kigger lige ventilhuset i aften når jeg er hjemme. - Og der her forstå jeg stadig ikke - forklaring for dummies søges: "hvis ventilen er blevet drejet så det der oprindeligt skulle skrues i radiatoren, er blevet til der, hvor røret er blevet skruet på" AgentJensen / Michael
Tilbage til "Kedler, installationen & skorstenen"