Skoven er på 6Ha, så den kommer over grænsen for særlig skiltning/forbud mod færdsel. Men jeg (vi) har heller ikke noget imod at offentligheden bruger skoven. Faktisk opfordrer jeg jævnligt lokale til at ta' derud og få eftermiddagskaffen. Så er der også lidt flere til at holde opsyn. Havde cykelklubben spurgt, havde de helt sikkert fået lov.
Det hedder sig, at besøgende godt må ta' lidt med hjem fra skoven, f.eks. svampe, kogler o.l., hvis det kan nås fra stien/vejen. Nogle få har svært ved at styre det. Der bliver klippet lovligt meget pyntegrønt, og plukket lidt for mange brombær. Men så længe der ikke svines, eller laves deciderede skader, har jeg ikke tænkt mig at forfølge det videre. Rådyrene er trods alt en større fare for træerne, end de besøgende.
Vi har i øvrigt netop plantet 500 egetræer og 50 paulownia. De er ikke indhegnet (hader hegn), men håbet er at 30% overlever rådyrerne. Udgåede træer sankes til brænde, men ind imellem er der også tid til lidt sjov. Flere stubbe et savet til "nissehuse", og jeg har lavet et par stykker af dem her:
Det er et kæmpe hit, når der er børn med i skoven ;-) Der findes meget undervisning på youtube i at lave skulpturer med motorsav... Men det kommer mine evner vist aldrig til at række til