pendec skrev: ↑01 dec 2021 07:09
Den har jeg ikke fundet? Jeg har dog rat højt oppe, dog kan sæde køres en del tilbage.
Det er under "Kører profil" (Tror jeg det hedder, Der hvor du indstiller sæder og spejle, så de passer til dig)
Der er en box du kan klikke af, der hedder ; Let indstigning
Så beder den dig indstille rat og sæde så det er mest behageligt at stige ind/komme ud.
Når du så frigiver sikkerhedsselen, så køre rattet op/sædet tilbage. Modsat når du sætter selen i
Er du stadig glad for den ?
Jeg ville jo gerne have haft denne her, men havde ikke tålmodighed
https://fdm.dk/nyheder/nyt-om-biler/202 ... dste-nyhed
Den er også årets bil i tyskland.
Audi Q4 e tron er helt nede på 4 pladsen, og der er ikke andre biler fra Vw gruppen på podiet
Jeg er dog rigtig glad for min, og jeg er glad for jeg fik en kinøjser model man kan lade helt op, og ikke er lige så upålidelig som en Yankee
Det jeg glæder mig over er;
Man bliver glad af og køre den
Den er hurtig
Den er flot inden i, og fra siden.
Teslas lade netværk.
Den har et fedt infotainmentsystem, næstbedst(Efter Volvo) navigationssystem, og stemmestyring der fungere
Den er økonomisk = Man får mange km/KWh = Man skal ikke lade så tit
Den har det bedste batteristyring, hvor batteriet forvarmes inden ladning, så den kan lade med fuldt gas, men også inden afgang, så batteriet kan regenerer maximalt, og bilen skal ikke bruge energi på at varme batteriet efter at ladestikket er trukket ud. Noget der giver længere rækkevide.
Den adaptive fartpilot virker super godt, og kan indstilles, så der ikke hele tiden trækker folk ud, fordi afstanden til den forankørende er FOR lang.
Hvis man køre på motorvej med laneassitance, og adaptiv fartpilot, så kunne man sådanset godt tage en morfar, for det spiller bare
Det jeg er mindre begejstret for:
Den er bygget som en sportsvogn. Den er sjov, fast affjedret, og lav. Det gør den sjov og køre. Men måske ville jeg være gladere for høj og komfortabel, på de lange ture ud af en lige motor/landevej
Den er ikke støjende, men den støjer mere end en Ioniq 5
Der er for lidt plads på bagsædet
Bagagerummet er lavt/dybt. En hatchback/stor bagklap havde været bedre.
Den har ikke Matrix forlygter, og den automatiske op og ned blænding er ikke 100% pålidelig (Nok heller ikke 80% pålidelig)
Laneassistent fungere perfekt på motorveje, og lige landeveje med gode striber. Men den figure
ikke på snoede veje, hvis der er chikaner(Striber ikke er parallelle) ved rundkørsler, hvis striber er utydelige, oma
Dørhåndtag. Glæder mig ikke til at finde ud af hvornemme de er at åbne i en dag som i dag, hvor det regner, men er frostvejr/der er islag over hele bilen.