Når jeg først har brugt 10.000 på en clever ladestander. så er det jo ikke sådan at man lige vælger en anden ladeoperatør.pendec skrev: ↑05 nov 2021 22:24 Er det ikke lidt som at have flex afregning, at kalkulere den eksakte pris er svært når man skal tage time for time og lægge sammen, dag for dag, og så et snit igen for alle timer. Det bliver mærkeligt og ikke særlig præcist, når man hører man betaler timesats som nordpool mener den er.
Jeg aner ikke hvordan Clever beregner snitpriser, og det er vel heller ikke sikkert vi skal kende det, for det er jo i den sidste ende et tilbud fra Clever, og de kunne også lave en helt anden salgs strategi uden at forklare kunder detaljerne Så enten køber man deres løsning eller ikke. og der er nok 100000 måder at beregne snit priser på, afhængig af parametre man bruger.
Nu er Clever jo en del af Andel, som også er elleverandør i Danmark og ikke bare et elselskab som sælger el. Så de kan have helt anden baggrund i deres beregninger, som vi ikke kan/skal vide.
Derfor burde det også tideligt fremgå; Clever tilbagebetaler strømprisen ud fra statistik over gennemsnitligt strømforbrug - f.eks. 10% / 20 øre, eller hvad ved jeg.
Det er jo en beregning de laver hver måned, så det burde jo ikke være svært at offentliggøre hvordan de kommer frem til beløbet.
Medmindre det er sådan et håndtag de kan skrue på for at få overskudet til at passe.
Abbonementer er 750 kr/md. Og med en elpris på 2,5, og mit forbrug skal man kun lade ganske lidt ude i byen, for at Clever abbonementer er attraktivt. Men hvis man benytter sidste års elpris på 1,85 kr/kwh, så er clever abonnement doublet så dyrt som at have sin egen lade stander.
Hvad gør Clevernår elprisen stiger 50%. Sætter de så abbonementet op, eller tilbagebetalingen ned ?. Jeg ved det ikke. Og jeg syntes det er skummelt at man ikke kan se hvordan de kommer frem til beløb på tilbagebetaling