Stedet hvor alt til stokeren diskuteres. Deltag i debatten og få svar på dine spørgsmål
Spring til indhold
Du har deaktiveret javascript og dermed vores annoncer!Hvorfor det ikke er en god ide, kan du se mere om her:Blokering af Annoncer
Indlæg af thansen1980 » 18 feb 2017 10:37
Indlæg af SCFP » 18 feb 2017 17:49
Indlæg af thansen1980 » 23 maj 2017 13:01
SCFP skrev:Hej Thomas Du har ret det ville være lidt smart hvis man kunne tilkøbe en boks hvormed man kan starte og stoppe fyret f. eks. med en termostat eller føler i varmtvandsbeholderen m.v. Jeg har ved hjælp af et relæ shuntet kedelføleren med en modstand på ca. 500 ohm, relæet er styret af gulvarmestyringen, således at fyret kun kører hvis der kaldes på varme fra et, eller flere, af gulvene. jeg har ikke Vb. på pillefyret. Når kedelføleren er shuntet med de ca. 500 ohm "tror" fyret at kedeltemp. er over 100 gr. og den går i pausestop. Jeg har min. stop til at stå på 1 times pause, når forbruget fra gulvarmen er unde de ca. 2 KW som fyret yder når kører på min. ydelse (ca 20%) går den jo så i min. stop og gulvet/rummet når ofte op i temp. på restvarmen i anlægget inden timen er gået. Kedelpumpen kan ikke sluttes kedlens pumpeudgang, den må styres af en ekstern termostat. Nogen løser dette ved blot at lade et relæ fra og tilkoble strømmen til fyret, men min løsning har den fordel at der er liv i panelet heletiden, så den den betjenes og aflæses. Moske er det en ide du kan arbejde videre på. Søren
Indlæg af SCFP » 23 maj 2017 19:08
Tilbage til "BioMax Pillefyr"