Mediestreaming / afspilning

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5495
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 408 gange
Blevet takket: 428 gange

Mediestreaming / afspilning

Indlæg af triumph »

Jeg har et problem.
Jeg fik penge tilbage i skat, og de brænder i lommen.........

Vi har en medie (lyd) afspiller; logitech Squeezebox boom. Vi har haft i ca 8 år, der afspiller internetradio, samt de over 10.000 musiknumre vi har liggende på PCén.
Den har tidligere virket perfekt, men nu stopper ofte med at spille. Man kan gå hen og genstarte radio, men nogengange skal man ind og vælge netværk/opsætning før den spiller.
Afspilleren virker kun når pcén er tændt.
Jeg ved at mit trådløse netværk er i orden, så det burde ikke være det der giver problemer.
Logitech er ophørt med producere afspilleren, og der er ikke lavet support på softwaren siden det hed Windows XP.
Jeg har derfor en mistanke om at problemet skyltes at jeg køre windows 10 ?

For ca. 6-7 år siden fik vi fladskærms tv, og i den forbindelse købte jeg et Logitech surround system, og endnu et logitech system der kunne strame lyd, og afspille det via surround systemet. Derfor blev forstærker og gulvhøjtalere sat op på sønnens værelse (Der i mellemtiden har smadret bassen i den ene højtaler).

Surround systemet var et jeg havde fået anbefalet af en kollega, der havde rost det i høje toner.
Men det spiller af lort, og derfor er det ikke blevet brugt siden, og vi har ikke haft ordenlig musik i stuen siden

Da jeg kæmper lidt med min afspiller i køkkenet, og syntes det er lidt bøvlet at pc én skal være tændt, for man kan høre radio.
Og jeg samtidigt savner musik i stuen. Var jeg på udkig efter noget andet der kunne afspill musik. Men hvad ?

Jeg har tidligere købt et kinesisk højtalersystem ved navn Edifier til min Datter. Til det, det kostede, spiller det fremragende.
De laver også trådløse højtaler ved navn S1000db. til 1700 kr.
De har fået gode anmeldelser. Kombineret med en Cromecast audio. Ville det være en god plan, eller er der smartere/bedre løsninger ?

http://www.head-fi.org/products/edifier ... iews/16521

https://www.dustinhome.dk/product/50109 ... 5637145925

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5495
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 408 gange
Blevet takket: 428 gange

Re: Mediestreaming / afspilning

Indlæg af triumph »

Det der vel egentligt var spørgsmålet, var; Hvor meget mere betjeningsvenlighed får man ved at købe f.eks, sonos eller bose. Frem for et par trådløse højtalere
Besvar