Så er afgifter på banen igen

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Besvar
sackman_dk
Stoker I
Stoker I
7
Indlæg: 17
Tilmeldt: 21 okt 2016 10:27
Har takket: 1 gang

Så er afgifter på banen igen

Indlæg af sackman_dk »

undskyld hvis dette ikke er det rette forum men syns alligevej jeg ville dele "nyheden"

https://nordjyske.dk/nyheder/braendefyr ... 9/112/1513

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: Så er afgifter på banen igen

Indlæg af Bigfoot »

det skal da nok blive hyggelig for dem. Har de så også medregnet hvor stor en merudgift de får på at skulle til at samle alle disse data og udsende regninger på det.

hul i hovedet det der.

Vil de absolut sætte priser på, så sæt en fast pris på boligskatten for at have brændeovn. Men så må de fandme heller ikke glemme dem med gamle salamanderkedler og andet lort.
Det er faktisk lidt en hån mod mange af os, som ofrer penge på at have et fyr der kører optimalt og rent, og vi ikke engang belønnes for det, men man straffer heller ikke dem som ikke gør det.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
pendec

Re: Så er afgifter på banen igen

Indlæg af pendec »

sackman_dk skrev:undskyld hvis dette ikke er det rette forum men syns alligevej jeg ville dele "nyheden"

https://nordjyske.dk/nyheder/braendefyr ... 9/112/1513
Hvis det så bare også var at forum blev benyttet, så havde du vel også set samme indlæg omkring det emne nogle timer før. Så rette forum, hvis man også benytter det forum til at læse i :)
Michael123
Stoker V
Stoker V
8
Indlæg: 179
Tilmeldt: 02 maj 2016 15:34
Mit fyr: Orlan Super 40 KW
Areal: 200 m2
Brændsel: Træ jeg selv fælder
Fremviser gerne i postnummer: 3782
Årligt forbrug: 20 m3
Har takket: 25 gange

Re: Så er afgifter på banen igen

Indlæg af Michael123 »

Ja med moderne brændekedler med en ydelse på over 90% og med biobrændsel/træ som jo er co2-neutralt (sålænge der genplantes) er det jo ren galemands snak. Også fordi der er mennesker på landet med lav indtægt, som er fuldstændig afhængig af at kunne fyre billigt. Jeg er forbavset over hvor mange gamle mennesker der er nede i byggemarked og købe 4 pakker brændebriketter til deres brændeovn. Hvis de beskattes sidder de jo og fryser.

Besvar