BWJ skrev:Dig vil jeg osse handle med, deres kostpris på fejlen er lang lavere ift. hvad han ville have tabt hvis du ville have haft den rigtige bil.
Nu handler det så ikke om hvad han taber men hvad jeg vinder på dette. Oprindeligt havde jeg ikke sat mål efter den bagklaps funktion, og fandt først ud af denne var inkl. 6 uger efter slutseddel var underskrevet
Så jeg har intet mistet men personligt kun fået mere ved modtagelse.
Skægt nok gjorde forhandleren heller ikke nogen observationer omkring dette emne, som jeg har været i kontakt med Ford Danmark, udenlandske forums og sidst forhandleren for at få bekræftet, og stillet spørgsmål ved, at jeg OGSÅ fik denne bagklaps funktion, som jeg ikke vidste var med.
Årsagen til oprindeligt at bestille nøglefri pakke var med, var dårlig forberedelse herfra og sælgers salgs argument, da han sagde motor start var med nøgle og ikke start/stop knap på min ST model, og at der skulle jeg have nøglefri pakke til døre og motor for at få det.
Med den ekstra udgift som jeg pt havde set på nye sommerhjul på dækonline, så er der jo skåret i den omkostning, så mon ikke begge parter har vundet lidt, måske kunne jeg havde forhandlet mig til komplet hjul, måske ikke.
Alternativerne kunne have været,
- Forbrugerklagenævnet (hvis jeg synes 4 måneder var længe om næste levering)
- Annullering af slutseddel, da forhandler ikke levede op til bestilling (mon ikke forbrugerklagenævnet igen skulle med ind over)
- Ingen kompensation ved køb hos næste forhandler.
- mindre salgspris, ved salg af gammel bil til ny forhandler andet sted (første bud anden forhandler var 15k mindre)
Så jeg er egentlig rigtig godt tilfreds nu
Så er jeg virkelig så fin at handle med? synes selv jeg har har spillet strategisk godt nok her.