Brandsen skrev:Halløj i forum,
- laderne kan man få i flere størrelser, både rent fysisk og effektmæssigt,
f.eks har min lader 65w, men har tidligere haft en 90w, der langt hurtigere
kan oplade batteriet, og derfor kaldes en Quick lader, og de skulle pga den større
effekt angiveligt være bedre til at vække et overafladet batteri til live igen.
- jo, bærbare har aldid en løs lader, den kaldes PSU på et af billederne du linker til.
Power Supply Unit
- selv om du har dansk sprog aktivt, så findes funktionen alligevel. Den ikon jeg taler om,
sidder på nederste linie på din skærm, på task baren, og ude i højre side, der viser
ikoner for dine aktive programmer. Ikonen er sort, og ligner en stikprop til en stikkontakt.
Højreklik på den, og aktiver funktionene der på engelsk enten hedder battery strech,
eller maximum battery life, jeg er sikker på du forstår hvilken funktion der er tale om,
når du ser den danske menu der kommer frem med højreklik. Jeg ved bare ikke hvad
den funktion kaldes på dansk.
Hej Brandsen!
Har du et link til en sådan lader?
PSU'en er jo den jeg anvender når jeg anvender 220V og så lader den ganske rigtigt, hvis det er påkrævet.
Kan man sætte en lader i dette stik i PC'en?
Med hensyn til ikon du henviser til: Mit er et batteri med et stik.
Når jeg holder musen henover, kommer en dialogboks op, hvor der står: "0% tilbage (tilsluttet, oplader ikke)".
Hvis jeg højreklikker på det kommer tre muligheder:
Juster lysstyrke på skærm.
Strømstyring.
Windows Mobilcenter.
Det andet jeg har hedder "Energy Manager" som melder: Batteriet er ikke autoriseret og skal udskiftes.
Batteriet er et som jeg fik tilsendt af Lenovo, mens PC'en var ganske ny, fordi det batteri der sad i, meldte det samme som dette her nu gør?.
Det er derfor jeg havde en idé om, at det måske var en software-fejl?