Ny styrthjelm

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
xkfc

Ny styrthjelm

Indlæg af xkfc »

Så lykkedes det endelig at få udskiftet den æld gamle Shoei hjelm, den har tjent mig godt siden sidst i 80'erne icon_cheesygrin.gif

Da det ikke bliver til så mange km's kørsel om året længere syntes jeg at det er for meget at give 5-6000 for Shoei/Arai/Schubert og hvad der ellers er på markedet.
Kravet var glasfiber eller carbon og en solskærm indvendig, da jeg må bekende at det er noget nær livsfarligt at køre med mørkt ridset visir i mørke og regn, men jeg får aldrig stoppet op og skiftet.
Jeg havde udset mig en Caberg V2X, men den var ikke til at skaffe i str.L, så det endte med at jeg kørte en tur til Carstens MC i Varde, det var godt nok en stor flot butik, men desværre var ekspedientens viden om hjelme meget begrænset, og da jeg jo ikke vidste hvilken jeg skulle have blev beslutningen at køre videre til Skjern MC. Her var lokalerne knap så flotte og meget mindre, men heldigvis var der kompetent betjening og efter at have forklaret behovet var ekspedienten straks sikker i sin sag, du skal da ha en LS2.
Jeg havde aldrig hørt om LS2, men man er vel aldrig for gammel til at prøve noget nyt :)
En LS2 FF396 FT2, blev revet ned fra hylden, efter grundig forklaring og jeg fandt ud af hvad Pinlock er for en størrelse, blev hjelmen afprøvet, og heldigvis passede den bare fantastisk.
Da jeg kom hjem var der ingen vej uden om at få startet motorcyklen op, en del vind, solskind og forbi drivende skyer, bedre afprøvning kunne jeg jo ikke ønske mig. Indtil videre har den ikke skuffet, men prøveturen var kun små 40km. Eneste anke er støj niveauet, der er ikke meget vindstøj og turbulens, kun når hovedet drejes helt rundt med høj fart kan man høre hjelmen, men der er god plads til ørene, hvilket gør at det er nemt at høre hvad folk råber, men det slipper jo også støj ind.
Så mangler vi bare at det bliver sommer igen icon_cheesygrin.gif men inden vi ser os om har vi brugt alle træpillerne og så er vi der :great:

Brugeravatar
Soren
Stoker VI
Stoker VI
15
Indlæg: 239
Tilmeldt: 13 nov 2008 13:15
Mit fyr: Modifiseret Tasso A2 med ejet stoker
Areal: 250M2 ,140l vvb
Brændsel: Pt. træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7900
Geografisk sted: Mors
Blevet takket: 1 gang

Re: Ny styrthjelm

Indlæg af Soren »

Hej
Her har du en upartiesk test af hjelme
og som du kan se er det ikke altid prisen der
bestemmer om det er godt eller dårligt
Søren
Likes frabedes
Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
16
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Ny styrthjelm

Indlæg af Lau »

Soren skrev:Hej
Her har du en upartiesk test af hjelme
og som du kan se er det ikke altid prisen der
bestemmer om det er godt eller dårligt
Søren
Hvor er den upartiske test?.
Brugeravatar
Soren
Stoker VI
Stoker VI
15
Indlæg: 239
Tilmeldt: 13 nov 2008 13:15
Mit fyr: Modifiseret Tasso A2 med ejet stoker
Areal: 250M2 ,140l vvb
Brændsel: Pt. træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7900
Geografisk sted: Mors
Blevet takket: 1 gang

Re: Ny styrthjelm

Indlæg af Soren »

Hej
Du klikker vidre på linket som du ønsker
hjemmesiden er svarende til vores teknolgiske institut
Søren
Likes frabedes
Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
16
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Ny styrthjelm

Indlæg af Lau »

Soren skrev:Hej
Du klikker vidre på linket som du ønsker
hjemmesiden er svarende til vores teknolgiske institut
Søren
Måske det er fordi jeg sidder med en ipad, men jeg kan altså ikke se et link i dit indlæg??

Besvar