Træpiller i bigbags!

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
gorgad
Stoker II
Stoker II
9
Indlæg: 36
Tilmeldt: 12 mar 2015 12:42

Træpiller i bigbags!

Indlæg af gorgad »

Hej er der nogen der har erfaringer med barlinek i bigbags om der er meget smuld i, eller om det er bedst i alm sække? :) eller generelt med træpiller i bigbags tænker mest på smuld.

lollaender
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 7
Tilmeldt: 02 apr 2015 11:01

Træpiller i bigbags!

Indlæg af lollaender »

Jeg er nystartet pillebruger med 2 stk 40kw brændere. Jeg får leveret piller i bigbags. Der er smuld i sækkene. Efter ca 500kg kørte sneglen fast på den ene brænder. Jeg rensede sneglen og tilsatte så 1 dl olie til pillerne fra toppen af. Nu glider det hele uden problemer, dog bliver jeg nok nødt til at få sat kompressorrens på brænderen fordi asken kommer ikke rigtigt væk fra herden når den kører med lavlast. Den anden brænder har større forbrug og kan godt holde sig ren. Jeg skal bruge 70tons piller om året så små sække holder ikke til mit forbrug. Og at sætte siloer op og hjemtage piller i 15 tons poster ville ødelægge min økonomi. Pillesiloer er dyre. Nu renser jeg fyret totalt hver gang jeg efterfylder med en ny sæk på ca 800kg. Askeskuffen er fuld og det bliver hurtigt rutine. Har tidligere startet et 16kw scotte op med sækkevarer. Her forbrugte jeg 3 tons uden smuld i snegl eller tank.
Besvar