Stedet hvor alt til stokeren diskuteres. Deltag i debatten og få svar på dine spørgsmål
Spring til indhold
Du har deaktiveret javascript og dermed vores annoncer!Hvorfor det ikke er en god ide, kan du se mere om her:Blokering af Annoncer
Indlæg af Rasmus-Rose » 03 feb 2015 18:02
Indlæg af Rasmus-Rose » 04 feb 2015 07:41
Indlæg af xkfc » 04 feb 2015 07:58
Rasmus-Rose skrev:Jeg så på NBE hjemmeside, at man skulle jorde deres snegl. Der er jord i kablet til den, men det er muligvis ikke nok. Jeg har sat en ekstra jord på snegl kassen/skjoldet og fyret var ikke gået ud i nat, så håber det var det. Men lad os nu se.
Indlæg af xkfc » 04 feb 2015 08:10
pille bruger skrev: Jeg undres. Og du skriver at du er elektriker, og så ved du ikke hvad der sker når man trækker en motor rundt. Til din oplysning, så laver den en spænding, og dette påvirker udgangen i styringen.
Indlæg af pille bruger » 04 feb 2015 09:22
xkfc skrev: Det var godt nok fascinerende at det lille svirp baglæns kan inducere så meget spænding at det kan lægge styringen ned. Umiddelbart har jeg svært ved at se at energien skulle kunne forplante sig fra snegl- igennem gearet - og så dreje motoren rundt så der kan måles spænding. Er det noget i har lavet forsøg med.? Jeg har jo selv lavet forsøg hvor jeg lagde 230v direkte på udgangen (du hjalp mig selv med at resætte fejlen ) og der gik faktisk 3-4 sekunder inden styringen gik i alarm, så man kunne tro at i havde været så smarte at forsinke spændingsmålingen på sekundær side at triac'en for at modvirke fejlalarmer.
Indlæg af Rasmus-Rose » 12 feb 2015 12:00
Tilbage til "Woody Pillefyr"