Jeg fik en vurdering på dinitrol 4200,- (første gang 8. år) og så kunne den holde til 12. år med stor sikkerhed uden rustskader.
Så tænker jeg,
175.000km+(4*15.000) 235.000km på en 12 år gammel bil,
værdi - 25k på gule plader ;( +
gevinst på ingen årlig dinitrol i 12år (2.5K/snit*12) = 30.000-40.000
Ford selv mente jeg kunne forvente de 12 år uden dinitrol, hvis han skulle byde på vognen og dens stand som han så den. Så...
(Ford giver jo selv 10års rustgaranti, normalt)
Det skal man så opveje imod salg efter 3år men større tab på den konto, og køber måske endnu en ny bil med tab når den kommer ud af døren, så hvis man over 12 år har købt 4 nye biler, så har man tabt 120.000kr på den oplevelse, har man råd, så er det fint, og regner med 1dag af gangen, fint.
Mit regnskab på 12år vil være
ca. 25K salgværdi
30K sparet på dinitrol
120K sparet på ny bil hver 3. år
-70K til mer-strafafgift til staten
Så jeg går ud med et plus på 105.000 sparet over 12år, set ud fra dem der skifter bilen hvert. 3år og holder service "OK" i 12 år.
Der er mange flotte måde at regne tal ud på. og mange mener jo at holder man bilen i mange år, så er gevinsten størst og udgiften mindst.