Hey guys,
Beklager at jeg lige var stille i går, men der var release på to AAA titler til PS4, så jeg brugte dagen foran spillekonsollen.
Og jeg hilser hele diskussionen velkommen, da det jo er med til at nuancere processen - netop da der kommer en masse gode pro's and con's mod begge fyrproducenter. Jeg kan evt. komme med lidt fra mit perspektiv, hvis det evt. kan tælle med i den samlede vurdering.
Jeg kan sagtens selv servicere, så jo flere penge jeg kan holde i egen lomme - jo bedre. Det jeg ikke selv kan klare, kan jeg enten læse mig til (som jeg har gjort indtil videre på mit eget fyr), eller også kan jeg spørge i min vennekreds, da jeg har adgang til både elektrikere, smede, industriteknikere etc. Det som jeg ikke kan/ved, har de helt sikkert en teknisk løsning på, eller også kan de hjælpe med det håndværksmæssige.
Jeg er ikke bange for at det bliver avanceret, så længe manual, online hjælp eller sælger/producent kan svare på det ved blot en telefonopringning. Og hvis ellers interfacet på fyret er intuitivt nok og man kan klare det via indstilling - burde det ikke være et problem. Jeg er bestemt ikke teknikforskrækket, så længe jeg ikke selv skal i gang med komponenter, printplader og loddekolbe - DET rækker mine evner nemlig ikke til.
Jeg vil helst kunne klare 99,9% service og reparationer selv så VVS'er eller servicemontør holdes ude af billedet, når først løsningen er koblet til og virker. Jeg er ikke bange for selv at få beskidte fingre, og jeg prøver så vidt muligt i første omgang altid selv at løse et problem.
Jo billigere og nemmere reservedelene er at anskaffe, jo bedre.