Holz Hausen

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
11
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Holz Hausen

Indlæg af Ugelvig »

energi-kriger skrev:I øvrigt kan det for langt de fleste (mener jeg) slet ikke betale sig at save og kløve brændetræ selv for at spare ca. 150kr/rm.

Tjen pengene på jobbet om muligt evt. ved lidt overarbejde. Det kan man gøre hurtigere end "bøvlet" med og den tid det tager at oparbejde hele stammer til brænde.

Lad de professionelle gøre det de er gode til og køb brændet færdig savet, kløvet og gerne lagret, det er også sjovest..! :wink:
Nu kommer du her og ødelægger alt det sjove... :(

Er det med den på, skal vi slet ikke have brændeovn i stuen! Træpillefyret klarer jo fint varmen og det varme vand alene, men det er knap så hyggeligt at sidde i fyrrummet med et godt glas vin og kigge på flammerne... De 3 - 5 rm vi skal bruge i brændeovnen, tager ikke lang tid at lave. Træet er for mit vedkommende gratis, så det er alene arbejdstiden der koster. Her undskylder jeg det med, at det er kvalitetstid med drengene, de elsker nemlig at komme med i skoven og arbejde! :great: (eller motion for der halvtykke far :oops: )
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

energi-kriger
Stoker VI
Stoker VI
10
Indlæg: 233
Tilmeldt: 10 sep 2013 06:08
Blevet takket: 1 gang

Holz Hausen

Indlæg af energi-kriger »

..enig :great:
Besvar