Knaldperlen skrev:Hej. Og tak for de mange inputs/gode råd.
Hvis der er tale om en fejl på EGR ventilen, vil det så ikke vise sig under andre driftsformer også?
Her viser fejlen sig kun hvis bilen har været slukket mindst 8 timer. Og fejlen bliver faktisk værre jo flere timer bilen har stået slukket.
Nu har du jo aldrig haft en bil der har fungeret som den skulle, så der kan sagtens være flere symptomer, du bare ikke ved er der.
En anden ting det kunne være, var en injektor lækage, så der var overdrevet meget diesel i en af cylindrene, men så ville det tage minimum 5-7 sekunder på nøglen før den startede eftersom den skal prime brændstofrørene... og det ser det ikke ud til at gøre.
En anden ting kunne være en eller flere gløderørene... de kan ohmes for at tjekke om de er ok.
En anden ting kunne være en vacuum lækage et sted...
Men eftersom den har gået 170.000 og næsten er ny, så er sandsynligheden for at det er EGR ventilen markant.