Halløj i forum,
Godt så, bedre at kontrollere end brænde en fin sonde af
Ellers er problemet jo, at der findes forskellige iltsonder, narrow-band, wide-band,
med 3, 4 eller 5 ledninger, så det giver et mylder af varianter. På toppen af det,
så synes de fleste bil fabrikanter, at de skal have et specielt stik til netop deres biltype,
og så har de i øvrigt forskellig kabel længde, som i sig selv giver et nyt reservedels
nummer for hver eneste ny kabel længde, af den ellers præcis samme ilt sonde.
Netto giver det en zillion zilliard varianter.
Smølfe tricket er derfor bare, at finde en 5-wire wide-band sensor, strunte i både
kabellængder og stiktyper, ved simpelthen bare at klippe kablet på både den gamle
og den nye iltsonde, og så samle ledningerne i kronmuffer et sted under de blå skjolde,
og da ledningerne har 5 forskellige farver, så er det ret idiot-sikret.
PS. Bare husk at tage strømmen af Baxi inden operationen, bare for at sikre sig mod fejlstrøm