Stedet hvor alt til stokeren diskuteres. Deltag i debatten og få svar på dine spørgsmål
Spring til indhold
Du har deaktiveret javascript og dermed vores annoncer!Hvorfor det ikke er en god ide, kan du se mere om her:Blokering af Annoncer
Indlæg af Ulrik » 09 aug 2013 11:58
Indlæg af triumph » 09 aug 2013 12:06
Indlæg af andersholm » 09 aug 2013 12:16
Indlæg af Lintz » 09 aug 2013 13:08
Indlæg af lmp » 10 aug 2013 07:07
Indlæg af Bigfoot » 10 aug 2013 08:00
Indlæg af pendec » 10 aug 2013 08:44
Lintz skrev:Før det havde jeg en C-max med 2,0 L motor og 140 hk - Den var enddu ringere hvad angår brændstoføkonomi.
Indlæg af Lintz » 10 aug 2013 08:57
pendec skrev: en firmware ændring kan få den op på 20km/l , det kørte min første c-max 2.0/diesel da den fik service på sin 120.000 og ny firmware opdatering, så kørte den meget længere på literen (4.9l/100km). det holdte så til 170.000 så røg motoren(ford sagde den havde en skrue løs indeni??), og kilometertælleren blev nulstillet og nu kører den nye så kun 16km/l og Ford kunne ikke ændre firmware eller justere, til det de så min tidligere klarede. De kunne bare ikke forklare at den kørte så langt på literen. kørsel var ikke pænt, altså lavere end 80, nok mere en del over det tilladte tror jeg Har da også hørt du kan finde mere om disse justeringer på nettet nu, så du kan spare på brændstof økonomi uden at chiptune for at få det mere ud af det. Chiptuning skulle give 10% bedre brændstof økonomi, på c-max 2.0, måske er det bare snak.
Indlæg af Aaen » 10 aug 2013 09:54
Indlæg af pendec » 10 aug 2013 10:12
Aaen skrev:Derudover kan jeg fortælle at alle der har klaget over for dårligt brændstofforbrug (der hvor jeg árbejder (Aut. Peugeot)) og hvor vi tester bilen, har de opgivne tal har vist sig at holde.
Tilbage til "Bil, MC og Motor"