Stedet hvor alt til stokeren diskuteres. Deltag i debatten og få svar på dine spørgsmål
Spring til indhold
Du har deaktiveret javascript og dermed vores annoncer!Hvorfor det ikke er en god ide, kan du se mere om her:Blokering af Annoncer
Indlæg af LarsHS » 07 dec 2007 22:59
Indlæg af Haderslev » 26 dec 2007 12:59
Indlæg af LarsHS » 26 dec 2007 16:12
Indlæg af fætter sjusk » 26 dec 2007 18:28
Indlæg af Haderslev » 26 dec 2007 21:07
LarsHS skrev:Hej Thomas Hvis du aldrig har renset under den inderste røgvender er der stor sansynlighed for at den er næsten lukket med aske. Når du åbner låget øverst i kedlen er røgvenderen lige til at tage ud. Den er ikke fastspændt men ligger og dækker over det midterste og de 10 mellemste rør. Røgen stiger i det midterste rør, vender under røgvenderen, går tilbage i de 10 mellemste rør, vender igen i brænderrummet hvorefter den stiger i de 11 yderste rør og går ud i skorstenen. Metoden er enkel: Af med låget,på mit anlæg kan hele toppen fjernes, ellers fjern det lille låg i kedeltoppen. Resultatet er det samme.Støvsug alt løstsiddende. og fej alle rør med en passende (35 mm )stålbørste. Derefter samles toppen igen og asken tages ud forneden. Herefter efterses herden (brænderhoved) for sodkant, som kan sidde godt fast. Jeg tror alle med denne type stoker kender dette problem, men det er bestemt overvindelig. Når dette er gjort er der blot tilbage at køre piller frem i brænderen og tænde op. NB: Hvis der er meget aske under øverste røgvender, kan kedlen ikke komme af med røg / varme og vil brænde dårligt og evt. ryge i pillemagasinet. God held med projektet og hvis Jeg har udtrykt mig uklart i teksten, så spørg endelig. Mvh Lars.
Indlæg af BVMP » 28 dec 2007 11:47
Indlæg af LarsHS » 28 dec 2007 20:17
Indlæg af levi » 28 dec 2007 21:03
Indlæg af Lau » 02 mar 2008 20:33
Indlæg af LarsHS » 06 mar 2008 20:51
Tilbage til "Goliath Stoker"