Stedet hvor alt til stokeren diskuteres. Deltag i debatten og få svar på dine spørgsmål
Spring til indhold
Du har deaktiveret javascript og dermed vores annoncer!Hvorfor det ikke er en god ide, kan du se mere om her:Blokering af Annoncer
Indlæg af abn » 01 feb 2013 20:42
Indlæg af vigasproblemer » 01 feb 2013 21:50
Indlæg af abn » 01 feb 2013 22:36
vigasproblemer skrev:hej anders. Den termostat ventil der er i enden, hvor du har taget termostaten af, kan du ikke skrue den lille møtrik af, den hvor stiften er i, når du har skruet den af vil du kunne se ventilen, den skal arbejde ind ug ud er den ude, kommer der ikke vand op til dig, så er den helt åben, du slukker alle pumper fatter om ventilenden med en spids tang en klud over og du skubber ventilen i bund, drej den et per gange, er den lidt utæt når den er helt åben, så drej den et par gange mens du trækker i den. så er ventilen klar så tager du den lille møtrik og kontroller at den lille stift kan gå helt ud og helt ind, der kunne sagtens side noget kalk eller ligende. det der lyder mærkeligt er at du skriver der er flow igennem. Venligst H.P.Dall
Indlæg af mekanikeren » 02 feb 2013 12:43
Indlæg af abn » 02 feb 2013 18:25
mekanikeren skrev:Hejsa Jeg har lige haft lign. problem med mit Wavin gulvvarme. Her var det gummipakningen på enden af termostaten, som var gået løs, så der ikke kom nok flow igennem når den lukkede op. Fik ny termostat indmad sat på, og vupti - så var der varme på igen.
Indlæg af mekanikeren » 02 feb 2013 22:42
Indlæg af mekanikeren » 02 feb 2013 22:49
Indlæg af abn » 03 feb 2013 20:22
Indlæg af mekanikeren » 03 feb 2013 20:40
Indlæg af abn » 03 feb 2013 20:55
mekanikeren skrev:Jeg troede også, at det bare var at skubbe pakningen tilbage igen på min gamle ventil, men det fik jeg bare 5 grader mere ud af. Det gjorde en stor forskel at sætte en ny ventil i. Pakningen fylder mindre i den nye jeg fik. 2mm gør åbenbart en forskel. På min ventil (wavin) sidder skiven fast på stiften, og pakningen er skubbet ned på. På den nye sidder der en lille clips, som holder pakningen ind til skiven. Det er åbenbart et kendt problem for Wavin, siden de laver en forbedret udgave af ventilen. Hvis jeg var dig, så ville jeg enten købe en ny ventil, eller få den pakning til at fylde mindre. Du kunne jo evt PRØVE montere ventilen uden pakning for at se om temperaturen kommer op på systemet. Du må ikke smide 60 grader i gulvvarmen i ret lang tid, men du kunne jo lige lave et lille forsøg.
Tilbage til "Kedler, installationen & skorstenen"