Hej Falck,
Ja det er nok fordi der ikke er lys nok i Moerke:):)
Grunden til pumpen ikke startede har jeg nu fundet. Det viste sig at startdifferencen var sat til 10 grader mellem fanger top og beholder bund. I beholderen er der normalt ca. 15 grader (ikke 8 da jeg tror lagdelingen ikke er god nok) saa fra 15 til 23 grader var der ikke difference nok. Saa, et problem 1 er loest da jeg nu har sat differencen til 6 grader. Nu skal jeg saa have fundet ud af hvorfor temp. i beholder bund er saa hoej.
Jeg har dog ogsaa fundet et andet problem, nemlig at jeg var noedt til at forlaenge ledningen til foeleren i fanger toppen for at den kunne naa, men resultatet blev ogsaa at modstanden blev stoerre saa nu tror styringen at temperaturen i fanger toppen er hoejere end den reelt er. Vej ikke helt hvordan jeg kommer omkring det problem, men maaske er jeg noedt til at saette start differencen tilsvarende op igen:)
Ja det ser ud som om mit anlaeg virker hvis jeg ser paa din temperaturudvikling, det er jo fint. Kunne du ikke fortaelle mig hvordan du kan overvaage dit anlaeg paa den maade? Har du noget ekstra HW og SW af en slags?
Jeg kunne se at temp i fangeren idag faldt lige med det samme da pumpen startede, saa det meste af effekten vil jeg tro forsvandt i roerfoeringen.Den temp du fik paa saadan en dag var det en temp baseret paa at din pumpe koerte kontinuerligt eller var det kun top temp i dit manifold der naaede derop?
Tak for alle kommentarerne Falck, vi skal vist moedes over en oel og en solfangersnak en dag